دانشگاه تهران کارآفرین می‌شود/ لزوم تعامل بیشتر با موسسات پژوهشی نوپا

معاون پژوهشی دانشگاه تهران گفت: یکی از اهداف و برنامه‌های دانشگاه تهران حرکت به سمت کارآفرینی و کمک به موسسات پژوهشی نوپا است.

محمد رحیمیان معاون پژوهشی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: هدف ما این است که با همکاری شورای هماهنگی و نظارت بر عملکرد مؤسسات، تعامل بهتری با شرکت‌ها و موسسات پژوهشی داشته باشیم. 

وی با بیان اینکه برخی از این مؤسسات فعالیت ندارند و باید وضعیت آنها مشخص شود، ادامه داد: مهم این است که این مؤسسات پژوهشی چه کمکی برای پیشبرد اهداف دانشگاه ارائه می‌کنند و در مقابل دانشگاه تهران برای ارتقای این‌گونه مؤسسات چه راه‌کارهایی پیش‌بینی می‌کند.

معاون پژوهشی دانشگاه تهران تصریح کرد: یکی از اهداف و برنامه‌های دانشگاه تهران این است که به سمت کارآفرین شدن و کمک به این مؤسسات حرکت کند. 

رحیمیان اضافه کرد: در گذشته مؤسسات پژوهشی برای گرفتن پروژه‌های کاربردی نقش واسطه را ایفا می‌کردند اما در حال حاضر مرزی بین پروژه‌های مورد حمایت دانشگاه و پروژه‌های بیرون ترسیم شده است.

وی افزود: دانشگاه راهی جز این ندارد که از سازمان‌های بیرون پروژه اخذ کند.

معاون پژوهشی دانشگاه تهران یادآورشد: کمک به دانشگاه در زمینه‌های پژوهشی، ارتباط با وزارت‌خانه‌ها و نهادهای بیرون از دانشگاه، ایجاد رشته‌های بین‌رشته‌ای و مأموریت‌گرا کردن پژوهش، از عملکردها و وظایف مؤسسات در بخش پژوهشی محسوب می‌شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار