ترامپ فرق قاسم سلیمانی و سلیمانیه عراق را نمی‌دانست!

موسسه تحقیقاتی هادسون که از اندیشکده های نزدیک به جریان نومحافظه کار در آمریکا است به تازگی نشستی درباره ایران در واشنگتن برگزار کرد. این نشست باعنوان «برجام در دوران ترامپ» برگزار شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،   هدایت این نشست را سوزان کیانپور تهیه کننده گزارشها و برنامه ها در حوزه روابط بین الملل و سیاست خارجی و کنگره برای شبکه تلویزیونی بی بی سی برعهده داشت.
 
سوزان کیانپور در شروع این نشست گفت: بر هیچکس پوشیده نیست که با روی کار آمدن دولت جدید در آمریکا، آینده توافق هسته ای ایران مشخص نیست. دونالد ترامپ که حالا رئیس جمهور آمریکا شده است در زمان رقابتهای انتخاباتی اش می گفت توافق هسته ای ایران، بدترین توافق تاریخ آمریکا است.
 
مایکل پریجنت کارشناس موسسه هادسون که قبلا افسر اطلاعاتی در عراق بوده است سخنران این نشست بود.
 
مایکل پریجنت گفت: می توانم به شما اطمینان خاطر بدهم که توافق هسته ای، دست و پای ژنرال متیس (وزیر دفاع دولت ترامپ) را نخواهد بست.مطمئن هستم توافق هسته ای، دست و پای ژنرال فلین (مایک فیلن مشاور امنیت ملی دولت ترامپ) را نیز نخواهد بست.مطمئن هستم توافق هسته ای، دست و پای رئیس جمهور ترامپ را نیز نخواهد بست.در اینجا می خواهم به نکته ای اشاره کنم.بنده فردی بودم که نام سناتور کروز را وقتی معرفی کردم که او برای رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری نامزد شد و سناتور کروز هم نام دونالد ترامپ را مطرح و معرفی کرد.در سخنانم درباره معرفی ترامپ هم گفتم که اگر قاسم سلیمانی را نشناسید نمی توانید درباره توافق هسته ای ایران حرفی بزنید.در آن زمان، ترامپ نمی دانست قاسم سلیمانی کیست.او فکر می کرد که درباره منطقه سلیمانیه در عراق صحبت می‌کنم.
در آن زمان، رسانه های خبری و بنگاههای سیاسی از من انتقاد کردند که با این سخنم، ترامپ را ضایع کرده ام چون تفاوت قاسم سلیمانی و سلیمانیه را نمی دانست.
 
ترامپ در آن زمان معتقد بود که توافق هسته ای ایران بد است زیرا این کار سبب می شود ایران وقت بخرد.اما حالا مشاوران ترامپ می گویند توافق هسته ای ایران بد است زیرا پس از برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) یا توافق هسته ای ، ایران جسارت بیشتری پیدا کرده است.ایران قادر شده است برای بی ثبات کردن منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا در موقعیت بهتری قرار بگیرد.من در برنامه ای در سی ان ان نیز در این خصوص صحبت کرده ام.
 
 
منبع:تسنیم
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.