اراک؛

رونمایی از دو کتاب با موضوع انقلاب در اراک

2 کتاب با عناوین 'من اسیر نمی شوم' و 'شاعران سرزمین من2' از تولیدات فرهنگی ادبی حوزه هنری استان مرکزی در آئین ویژه برنامه بهار انقلاب در فرهنگسرای آیینه اراک، رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ محمدرضا میرزایی رئیس حوزه هنری استان مرکزی در این آیین گفت: کتاب "من اسیر نمی شوم" شامل خاطرات امیر سرتیپ دوم، خلبان استاد محمد طیبی از رزمندگان اراکی است که این اثر توسط زهرا فریدونی ولاشجردی خاطره نگاری و توسط انتشارات سوره مهر چاپ شده است که به مناسبت دهه فجر و روز نیرو هوایی رونمایی شد.

محمدرضا میرزایی با بیان اینکه این اثر فاخر در پنج فصل و 300 صفحه به رشته تحریر درآمده است، گفت: موضوع این کتاب در برگیرنده خاطرات این رزمنده خلبان از دوران کودکی در زادگاهش اراک تا حضور در هشت سال جنگ تحمیلی است.

وی افزود: همچنین کتاب پژوهشی و تخصصی شاعران سرزمین من2، در برگیرنده 15 مقاله پژوهشی پژوهشگران ادبی استان در نقد و بررسی اشعار دو شاعر انقلابی، سلمان هراتی و احمد عزیزی است که توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است.

رئیس حوزه هنری استان مرکزی با اشاره به برگزاری پنج همایش پژوهشی نقد و بررسی آثار شاعران انقلابی در سال های گذشته، گفت: توسط حوزه هنری استان مرکزی برگزار شده، که مقالات این چهار همایش تاکنون در قالب دو کتاب به چاپ رسیده است.

وی بیان کرد: تشریح و تبیین ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی به عنوان 2 رویداد تاریخ ساز ملت ایران، در دستور کار حوزه هنری استان مرکزی قرار گرفته است.

میرزایی با شاره به برنامه های حوزه هنری استان مرکزی، افزود: همه برنامه های هنری حوزه هنری استان مرکزی ضمن برخورداری از روح و کالبد هنر اصیل ایرانی در قالب نهادینه کردن فرهنگ ایثار، شهادت و گسترش معنویت و تقوا در جامعه تولید می شود.

انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.