همدان؛

یاد و نام شهدا راهبرد حقیقی نظام جمهوری اسلامی ایران است

معاون نشر موسسه پژوهشي فرهنگي انقلاب اسلامي گفت: یاد و نام شهدا راهبرد حقیقی ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران است.

یاد و نام شهدا راهبرد حقیقی نظام جمهوری اسلامی ایران است

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ علیرضا مختارپور در مراسم ششمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت در همدان با تأکید بر اينكه در یکی دو سال اخیر رهبر انقلاب بر تعبیر مومن انقلابی تاکید داشته اند، اظهار داشت: پس از بررسی‌ها مشخص شد رهبر انقلاب این لقب را در نهم دی ماه سال 75 به مردم همدان داده‌اند.

مختارپور با بیان اینکه امسال در شهر کرمان در مراسم تجلیل از یک خانواده شهید مقاله سبک رفتاری حضرت آقا با خانواده شهدا نوشته شد، اظهار کرد: برای این برنامه با مطالعه وسیعی که در متون مختلفی از رهبری شد بنا شد محورهای اصلی را معرفی کنیم که مقاله همدان در چشم و دل حضرت خامنه‌ای(مدظله‌العالی) نگاشته شد.

وی با بیان اینکه رهبری از سال 62 تا 89 تعداد 22 برنامه دیدار با مردم و مسوولان همدان داشتند که در این مقاله عنوان شده است؛ اضافه کرد: 14 دیدار از این دیدار مربوط به دیدارهای دو سفر رهبری به همدان است که هفت نکته در این سفرها تدوین و تنظیم شده است.

معاون نشر موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی با بیان اینکه شاخصه‌هایی نظیر ظرفیت و استعداد انقلابی از سوی رهبری به مردم همدان نسبت داده شده است، افزود: مردم همدان مردمی باصفا، صبور، با انتظارات کم اما ایثارگر هستند که عنوان شهر علم، عرفان، معنویت، دارالعلم، دارالعباده و دارالجهاد نیز به آنها داده شده است.

وی با اشاره به اینکه در یکی دو سال اخیر رهبر انقلاب بر تعبیر «مومن انقلابی» تاکید داشتند، اظهار کرد: پس از بررسی‌ها مشخص شد رهبر انقلاب این لقب را در نهم دی ماه سال 75 به مردم همدان داده‌اند.

مختارپور یادآور شد: ایشان شخصیت‌های بسیار زیادی را از همدان نام می‌برند و بارها اعلام کرده‌اند که ذکر همه این اسامی یک ساعت زمان می‌برد.

وی گفت: تبیین نقش همدان در استکبارستیزی، مبارزه با تهاجم فرهنگی، توصیه برای خواندن مطالب استاد مطهری، زندگی کردن با فکر و اراده از جمله نکاتی است که رهبر انقلاب در خصوص مردم همدان گفته و توصیه کرده‌اند.

معاون نشر موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامیبا اشاره به نکته دیگری که رهبر انقلاب همواره به نقش مردم همدان و رزمندگان آن در دفاع مقدس سخن گفته‌اند، افزود: رهبر معظم انقلاب مقام شهدا را بالاتر از هم مقام و مسوولیتی می‌دانند و افتخار خانواده شهید بودن را با مقام عالی شدن قابل مقایسه نمی‌دانند.

وی یادآور شد: نکته مهم دیگر نباید کسی تصور کند رفتار رهبری با خانواده شهدا بر مبنای احساسات است بلکه رهبری می‌گویند اگر از شهدا صحبت می‌کنم به خاطر این است که با خانواده شهدا با صبر و بردباری راه را می‌پیمایند و بایستی تشویق قرار گیرند تا برای آینده کشور ما این پرچم سرپا بماند.

مختارپور در جمع‌بندی تقریظ‌های انجام شده از چهار کتاب خاطرنشان کرد: اراده و ایمان خانواده شهدا، صدق و صفا و ایمان و تجلیل از مولفان این کتاب از جمله اهداف تقریظ است.

گفتنی است، در این مراسم رونمایی از تقریظ مقام معظم رهبری بر چهار کتاب "گلستان یازدهم" و "دخترشینا" نوشته بهناز ضرابی زاده و کتاب "وقتی مهتاب گم شد" و "آب هرگز نمی میرد" نوشته سردار حمید حسام و همچنین تجلیل از نویسندگان و راویان این کتاب ها انجام شد.

انتهای پیام/ د


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.