یاوه‌گویی شاهزاده سعودی در دفاع از فرمان اسلام‌ستیزانه ترامپ

دختر پادشاه سابق عربستان با دفاع از فرمان مهاجرتی ترامپ، مدعی شد این ممنوعیت مرتبط با «مسلمانان» نیست؛ بلکه با «تروریسم» در ارتباط است.

یاوه‌گویی شاهزاده خانم سعودی در دفاع از فرمان اسلام‌ستیزانه ترامپبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از پرس تی‌وی، «بسمه بن عبدالعزیز»، دختر پادشاه سابق عربستان، در مصاحبه با شبکه «دویچه‌وله» آلمان، ضمن دفاع از فرمان ضد مهاجرتی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا، گفت این ممنوعیت مرتبط با «مسلمانان» نیست بلکه با «تروریسم» در ارتباط است.

این شاهزاده سعودی مدعی شد: «این تصمیم دور از انتظار نبود. انتخاب این کشورها تصادفی نبوده، بلکه به‌درستی گزینش شده‌اند. تمام این 7 کشور در مسائل مرتبط با تروریسم و مسائل امنیتی دخیل هستند.» 

وی در پاسخ به این سؤال که چرا نام عربستان در این فهرست نیست درحالی‌که بسیاری از تروریست‌های حاضر در آمریکا از این کشور آمده‌اند، گفت: «عربستان تنها در حادثه 11 سپتامبر متهم شناخته شده اما برخلاف آن 7 کشور، نقشی در پرورش گروه‌های تروریستی جدید همچون داعش ندارد.»

بسمه بن عبدالعزیز افزود: «ریاض اکنون در حال مبارزه با تروریسم است و به آمریکا و جامعه بین‌الملل در مبارزه با تروریسم کمک می‌کند.» 

وی در ادامه تأکید کرد: «من این ممنوعیت را ممنوعیتی مختص مسلمانان نمی‌دانم بلکه این فرمان، ایجاد محدودیت برای کشورهایی است که در حال حاضر حامی و پرورش‌دهنده تروریسم هستند.» 

این شاهزاده سعودی مدعی شد: «پیش‌تر القاعده و اسامه بن‌لادن بودند که به عربستان سعودی نسبت داده شده بودند؛ اما اکنون این وضعیت تغییر کرده و کشورهای دیگری پرورش‌دهنده نوع جدیدی از تروریسم هستند. این همان چیزی است که ترامپ آن را در نظر گرفته است.» 


رسانه‌ها بزرگ‌نمایی می‌کنند 
وی افزود: «این فرمان چیزی نیست که ترامپ پیش‌تر در مبارزات انتخاباتی تحت عنوان ممنوعیت ورود مسلمانان از آن سخن گفته بود. اینکه می‌گویند این تصمیم ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکاست، صرفاً بزرگ‌نمایی رسانه‌هاست.»
این شاهزاده سعودی در حالی به بیان این اظهارات پرداخت که نام عربستان سعودی که خود از حامیان تروریسم به شمار می‌رود در این فهرست دیده نمی‌شود.

پیش‌تر وزیر امور خارجه امارات نیز گفته بود فرمان ترامپ تصمیمی ضد اسلامی نیست. وی افزود این تصمیم «موقت» است و شامل حال «اکثریت قریب به‌اتفاق» مسلمانان جهان نمی‌شود.

طبق دستور اجرایی ترامپ که 7 بهمن به امضا رسید، ورود اتباع 7 کشور اسلامی شامل ایران، عراق، لیبی، یمن، سوریه، سومالی و سودان به آمریکا برای 90 روز ممنوع اعلام شد. این فرمان یک هفته به اجرا درآمد و اعتراضات زیادی را برانگیخت. پس از گذشت یک هفته و در پی حکم دادگاه فدرال آمریکا، این فرمان به حالت تعلیق درآمد و اتباع این 7 کشور که دارای روادید معتبر بودند، توانستند به آمریکا وارد شود.

رئیس‌جمهور آمریکا ادعا کرده بود این تصمیم را در راستای حفاظت از مردم و امنیت ملی آمریکا در برابر حملات تروریستی نظیر حملات 11 سپتامبر 2001 اتخاذ کرده است. این در حالی است که هیچ‌کدام از شهروندان این کشورها نقشی در این حملات نداشته‎اند.

از میان 19 هواپیماربای حملات 11 سپتامبر، 15 نفر شهروند عربستان سعودی، متحد نزدیک آمریکا، بودند. 4 نفر دیگر نیز شهروندانی از مصر، لبنان و امارات متحده عربی بودند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۲۱ بهمن ۱۳۹۵
برو به شاهتون التماس کن بزاره رانندگی کنید این چرت پرت ها هم نگو. منبع تروریسم کشور شماست.
آخرین اخبار