سمنان;

افتتاح نمایشگاه بین‌المللی عکس مهر محرم در سمنان

نهمین نمایشگاه ملی و استانی و دومین نمایشگاه بین‌المللی عکس مهر محرم امروز در سمنان افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، میثم قدس پور دبیر اجرایی سوگواره بین‌المللی فیلم کوتاه و عکس مهر محرم گفت : نهمین نمایشگاه ملی و استانی و دومین نمایشگاه بین‌المللی عکس «مهر محرم» امروز ساعت 18 در نگارخانه‌های مجتمع فرهنگی هنری کومش با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه سمنان سمنان افتتاح می‌شود.

وی افزود: درمجموع هفت هزار و 600 اثر شامل هفت هزار و 502 اثر در بخش عکس و 98فیلم در بخش فیلم کوتاه به دبیرخانه این سوگواره رسید که پس از بررسی هیئت‌داوران تعداد 120 اثر شامل 13 اثر در بخش تک عکس استان سمنان، 27 اثر در بخش تک عکس ملی با موضوع آئین‌های عزاداری در سراسر کشور به نمایشگاه راه‌یافته است.

دبیر اجرایی سوگواره بین‌المللی فیلم کوتاه و عکس «مهر محرم» گفت: 14 اثر در بخش تک عکس ملی با موضوع نگاه نو و خلاقانه به محرم، 25 اثر در بخش تک عکس بین‌المللی با موضوع راهپیمایی اربعین حسینی، 6 اثر در بخش تک عکس بین‌المللی با موضوع آئین‌های عزاداری در سایر کشورهای جهان، 6 اثر در بخش مجموعه عکس ملی، 5 اثر در بخش مجموعه عکس بین‌المللی و 14 اثر در بخش جنبی بین‌المللی با موضوع آئین‌های عزاداری در کشورهای مختلف جهان به نمایش گذاشته‌شده است.

قدس پور کشورهای شرکت‌کننده در دومین مسابقه بین‌المللی «مهر محرم» را 13 کشور عراق، لبنان، سوریه، هندوستان، پاکستان، افغانستان، نیجریه، انگلستان، آذربایجان، کانادا، استرالیا و گرجستان اعلام کرد.

وی گفت: در بخش ملی نیز تمام 31 استان کشور در نهمین مسابقه ملی عکس «مهر محرم» شرکت کرده‌اند و همچنین در بخش استانی از تمام 8 شهر استان سمنان، اثر دریافت شده است.

مدیرعامل موسسه موج فرهنگ افزود: حرکت ارزشمند هنرمندان استان سمنان در تجلیل از هنر عاشورایی در 9 سال گذشته روزبه‌روز در حال گسترش است.

قدس پور گفت: مراسم اختتامیه این سوگواره بین‌المللی با حضور مهمانان داخلی و خارجی، هیئت‌داوران، برگزیدگان ملی و بین‌المللی و مسئولان عالی‌رتبه کشوری در روز چهارشنبه 27 بهمن ساعت 18 در تالار تئاتر شهر سمنان برگزار می‌شود.
انتهای پیام / ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار