در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

خوداتکایی تولید روغن حرف منطقی نیست/ افزایش تولید نیازمند سرمایه گذاری 250 هزار میلیاردی است

کلانتری گفت: خوداتکایی 70 درصدی تولید روغن طی برنامه ده ساله وزارت جهاد کشاورزی منطقی نیست چرا که در گذشته صحبت هایی برای خوداتکایی این محصولات مطرح بوده است.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان تامین امنیت غذایی و دستیابی به خودکفایی محصولات اساسی تا پایان برنامه ششم توسعه از سوی دست اندرکاران امر، مطرح است.

اما در این میان برخی مسئولان معتقدند که مطرح کردن خوداتکایی 70 درصدی برخی محصولات اساسی نظیر روغن منطقی نیست، چرا که این امر نیازمند سرمایه گذاری و ورود تکنولوژی است.

عیسی کلانتری وزیر اسبق کشاورزی در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به آنکه خوداتکایی 70 درصدی تولید روغن حرف منطقی نیست، اظهار داشت: طی 20 سال گذشته صحبت هایی نظیر خوداتکایی 50 درصدی روغن مطرح شد که این امر تا کنون در کشور محقق نشده است.

وی افزود: خوداتکایی در تولید محصولات اساسی و استراتژیک غیرممکن است، چرا که این امر تنها منوط  به سرمایه گذاری و ورود تکنولوژی است تا با شرایط فعلی آن میزان تولید از 92 به 130 میلیون تن افزایش یابد.

وزیر اسبق کشاورزی با بیان اینکه با آب محدود در کشور می توان بهره‌وری در بخش را افزایش داد، تصریح کرد: افزایش بهره وری و راندمان تولید در بخش ،نیازمند سرمایه گذاری حداقل 200 تا 250 هزار میلیارد تومانی است که تامین این رقم سرمایه امکان‌پذیر نیست از این رو خوداتکایی محصولات اساسی تا پایان برنامه ششم قابل تحقق نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۰۲ اسفند ۱۳۹۵
این حرفها مال وارد کننده هاست .
آخرین اخبار