بجنورد؛

اجرای طرح فاضلاب در 5 روستای خراسان شمالی

طرح های فاضلاب روستایی در 5 روستای استان اجرا شده است .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد ، حمید داودی کارشناس اجرای طرح های آب و فاضلاب روستایی استان گفت : در حال حاضر این طرح ها در روستای طبر از شهرستان جاجرم ، تازه قلعه از راز وجرگلان، اسلام آباد از شیروان ، ارکان بجنورد و روستای محمودی از اسفراین در دهک اول روستاهای اولویت بندی شده اجرا شده است .

داودی کاهش خطرات زیست محیطی و جلوگیری از بروز بیماری ها در روستاها را از اهداف اجرای این طرح بر شمرد و افزود : اجرای فاضلاب و تصفیه خانه برای روستاهایی که بافت زمین آن برای دفع فاضلاب امکان حفر چاه جذبی را ندارد و احتمال خطر آلودگی برای آب های زیرزمینی و آب های سطحی آن وجود دارد، بسیار حائز اهمیت است.

وی تصریح کرد: تاکنون هفت میلیارد و 429 میلیون تومان از محل اعتباری ملی و سفر رهبری برای سه روستای طبر، تازه قلعه ، اسلام آباد و ارکان هزینهشده است.

وی تصریح کرد : ظرفیت ورودی و خروجی سپتیک تصفیه خانه طبر 104 متر مکعب در شبانه روز، تازه قلعه 123 متر مکعب و تصفیه خانه اسلام آباد 122 متر مکعب در شبانه روز است.

گفتنی است : درحال حاضر روستای محمودی اسفراین به 40 درصد پیشرفت فیزیکی رسیده و برای 15 روستای استان مطالعات اجرای طرح به انجام شده نیازمند اعتبارات ملی است .

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.