اردبیل؛

باید اختیارات شوراها به مراتب در کشور افزایش یابد

نماینده مردم اردبیل، ‌نیر،‌ نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی از برنامه‌ریزی برای بالا بردن اختیارات شوراها در کشور خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازاردبیل، صدیف بدری از برنامه‌ریزی برای بالا بردن اختیارات شوراها در کشور خبر داد و افزود: باید اختیارات شوراها به مراتب در کشور افزایش یابد تا از ظرفیت این شوراها برای توسعه و پیشرفت مناطق مختلف استفاده شود.

وی بیان کرد: شوراها پل ارتباطی میان دولت و مردم هستند و می‌توانند گام بزرگی در عمران و آبادانی مناطق شهری، ‌روستایی و محروم بردارند و نیاز است اختیارات این شوراها افزایش یافته تا شاهد تحول عظیمی در حوزه خدمات‌دهی شوراها به مردم باشیم.

نماینده مردم اردبیل، ‌نیر،‌ نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی یکی از رسالت شوراها را انتخاب شهرداری قوی و کاربلد عنوان کرد و افزود: نباید در انتخاب شهردار دولت دخالتی کند بلکه اعضای شورا با بررسی عملکرد و تخصص شهردار وی را انتخاب کنند چرا که قوی بودن شهردار در بخشهای مختلف می‌تواند باعث رشد و توسعه فعالیتهای اعضای شورای شهر نیز باشد.

بدری از تلاش کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی برای اصلاح قانون نظام مهندسی در کشور خبر داد و گفت: انتظار داریم با اصلاح این قانون بتوانیم عملکرد و فعالیتهای نظام مهندسی را در بخشهای مختلف ارتقا دهیم و نیز این امر می‌تواند گام بزرگی در تسهیل خدمات نظام مهندسی باشد.

نماینده مردم اردبیل، ‌نیر،‌ نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: با برنامه‌ریزیهای انجام شده طرح تغییر قانون شورای اسلامی شهر و روستا بررسی می‌شود.

صدیف بدری در دیدار با اعضای شورای استانها در فرمانداری اردبیل اظهار داشت: یکی از اولویتهای اساسی ما برطرف‌سازی ایرادات موجود در قانون شورای اسلامی شهر و روستاست که انتظار داریم از اعضای شورای استانها و شورای شهر تا نسبت به مطالعه دقیق قانون موجود شورا اقدام کرده و ایرادات آن را نوشته و به ما ارائه دهند.

وی با اشاره به اینکه بعد از اینکه این ایرادات توسط اعضای شورای شهر و شورای استانها و برخی متخصصان این حوزه بررسی شد به ما ارجاع داده می‌شود، تصریح کرد: ما می‌توانیم این موضوع را در قالب طرح یک فوریتی به مجلس ارائه دهیم که برای تغییر ایرادات قانون موجود شورای اسلامی روستا و شهر تلاش همه‌جانبه‌ای انجام دهیم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار