روغن ترمز چیست و چه زمانی باید تعویض شود؟

روغن ترمز سیالی تشکل شده از یک ترکیب مصنوعی است که اجزای سیستم ترمز خودرو را با انتقال فشار هیدرولیکی از پمپ تا سیلندر ترمز حرکت می‌دهد و سبب فشار لنت ترمز بر دیسک می‌شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  این روغن تحت دما و فشار بالا کار می‌کند به همین دلیل باید از خواص ویژه ای برخوردار باشد. تبخیر این ماده حیاتی باید بسیار کم باشد ، نقطه جوش آن بالا بوده و در دمای پایین هم یخ نزند ؛ همچنین این روغن نسبت به نفوذ رطوبت و حباب های هوا نیز حساس است.
 
با گذشت زمان که روغن ترمز رطوبت هوا را جذب کند دیگر آن خاصیت گذشته را نخواهد داشت ؛ به همین دلیل لازم است که روغن ترمز در فواصل زمانی معین تخلیه و با روغن جدید تعویض گردد.
 
بسیاری از خودروسازان و شرکت های تولید کننده روغن این زمان را 2 سال عنوان می‌کنند البته بهتر است که به دفترچه راهنمای خودروی خود مراجعه و یا از دستگاه تست روغن ترمز استفاده نمایید.
 
به دلیل حساسیت سیستم ترمز خودرو توصیه می‌شود که تعویض روغن ترمز در تعمیرگاه‌های مجاز صورت گیرد ، همچنین پس از تعویض ، هواگیری و پرکردن ترمز را فراموش نکنید.
 
منبع:جام جم
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امیرامیر
۰۸:۰۹ ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
من یک سمند افسون خریدم از روز اول تا 4سال ه. روز در مکانیکی بودم.یا مشکلی برقی داشت یا سیستم.جلوبندی و تعلیق.و گیر بکس.مکانیکی.کاری سرم اومد که بخاطر این ماشین مشکل اعصاب و روان گرفتم.شب تو.خواب هم.رو.مغزم بود.خواهش میکنم افسون نخرید.البته ماشین تولید داخل همینه.
آخرین اخبار