رشت؛

پرداخت بخش زیادی از مطالبات چایکاران شمالی

95 درصد مطالبات چایکاران گیلان و مازندران معادل 221 میلیارد تومان پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛ رییس سازمان چای کشور امروز اعلام کرد :چایکاران این 2 استان شمالی امسال در 3 چین بهاره ، تابستانه و پاییزه 139 هزار تن برگ سبز چای به ارزش 234 میلیارد تومان چیدند که تاکنون حدود 95 درصد معادل 221 میلیارد تومان از مطالبات شان به حساب شان واریز شده است.

محمد ولی روز بهان با اشاره به اینکه هفته گذشته 9 میلیارد تومان از مطالبات چایکاران گیلان و مازندران پرداخت شد افزود :حدود 13میلیارد تومان از مطالبات چایکاران باقی مانده است که بزودی پرداخت خواهد شد.

وی اضافه کرد :تاکنون صاحبان 80 کارخانه چایسازی شمال کشوربا چایکاران تسویه حساب کرده اند.

رییس سازمان چای کشوربا اشاره به اینکه همه چایکاران گیلان و مازندران بهای برگ سبز چای را که تا 31 مرداد چیده اند گرفته اند ابراز امیدواری کرد : با همکاری صاحبان 68 کارخانه دیگر چایسازی بدهکار مطالبات ماههای شهریور و مهر چایکاران نیز بزودی و بتدریج به حساب شان واریز شود.

محمد ولی روز بهان با بیان اینکه146 میلیارد تومان معادل 62 درصد از مطالبات چایکاران بدهی دولت بود که بطور کامل پرداخت شد خاطر نشان کرد : 88 میلیارد تومان معادل 38 درصد بقیه بهای برگ سبز چای بدهی صاحبان کارخانه های چایسازی است که تاکنون 75 میلیارد تومان پرداخت شده است.

چایکاران گیلانی و مازندران امسال 139 هزار تن برگ سبز چای چیدند که در مقایسه با پارسال 60 در صد بیشتر است.

امسال حدود 32 هزار تن چای خشک در گیلان و مازندران تولید و به بازارهای مصرف عرضه می شود.

بیش از 50 هزار خانوار این 2 استان شمالی چایکارند. گیلان و مازندرران دارای بیش ار 25 هزار هکتار باغ چای است .  



انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.