اصفهان؛

بافت نخستین قالی شناسنامه دار مراسم سنتی مذهبی قالیشویان

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان گفت: نخستین قالی شناسنامه دار مراسم قالیشویان به دست هنرمندان فین وخاوه اردهال کاشان بافته می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت الاسلام و المسلمین جعفر جنتی اظهار داشت: به همت هيئت امنا و مديريت اجرایی آستان مقدس حضرت علی ابن امام محمد باقر(ع) اعضای نخستین قالی شناسنامه دار مراسم قالیشویان در مشهد اردهال کاشان بافته می شود.

وی افزود: مراسم بافت این فرش همزمان با یوم الله 22 بهمن با حضور اعضا ستاد برگزاری مراسم سنتی مذهبی قالیشویان فین و مسئولین هیئات فین و خاوه، امام جمعه موقت مشهد اردهال و هيئت امنا و مديريت اجرایی آستان مقدس حضرت علی ابن امام محمد باقر(ع) در مسجد جامع خاوه برگزار شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان ادامه داد: با توجه به ثبت جهانی مراسم قالیشویان، این اقدام انجام شده تا در سال های آینده در مراسم قالیشویان این فرش استفاده شود.

حجت الاسلام و المسلمین جعفر جنتی در ادامه گفت: این قالی به ابعاد  2*5 در 3*5 متر با طرح و نقشه قالی جوشقانی مربوط به دوره صفوی بافته می شود، همچنین مواد این قالی از نخ های دست ریس بومی و از رنگرزی کاملاً گیاهی استفاده شده است.

وی خاطرنشان کرد: این مراسم تنها مراسم مذهبی است که تاریخ انجام آن براساس تقویم شمسی است وهر ساله میلیون ها نفر از سراسر کشور و حتی خبرنگاران خارجی نیز از نقاط مختلف جهان جهت حضور در این مراسم سنتی مذهبی در اردهال گرد هم جمع می شوند.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.