شهرکرد؛

آنفولانزای فوق حاد در تالاب ها مشاهده نشد/نزدیک تالاب ها توقف نشود

مورد مشکوکی از بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در تالاب های استان چهارمحال و بختیاری مشاهده نشده است.

آنفولانزای فوق حاد در تالاب ها مشاهده نشد/نزدیک تالاب ها توقف نشود
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری با اشاره به زمستان گذرانی 130 هزار پرنده مهاجر در تالاب های استان گفت: تا کنون مورد مشکوکی از آنفولانزای فوق حاد پرندگان در این تالاب ها مشاهده نشده است.

شهرام احمدی افرود: تمامی نیروهای محیط بان استان به صورت آماده باش و 24 ساعته وضعیت تالاب ها را در این زمینه پایش و بررسی می کنند.

وی با اشاره به شیوع بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در کشور و وجود 5 کانون این بیماری در چهارمحال و بختیاری، به مردم توصیه کرد: از توقف در نزدیکی تالاب ها خودداری کنند.

احمدی یادآور شد: با توجه به اینکه کانون های آنفولانزای فوق حاد پرندگان استان در مجاورت تالاب ها نبوده اند، احتمال انتقال این بیماری از طریق پرندگان مهاجر کم است.

سياه شدن و خونريزی تاج و ساق پا، علائم تنفسی حاد، بی حالی شديد، پژمردگی، دور هم جمع شدن گله، کاهش شديد مصرف دانه، افت ناگهانی توليد تخم مرغ روزانه و انتشار ناگهانی بيماری در گله از علایم ویروس آنفولانزای فوق حاد پرندگان به عنوان بيماری تنفسی ويروسی مشترک انسان و پرندگان و از مهم ترین بیماری های طیور می باشد.

تالاب های بین المللی چغاخور و گندمان مهم ترین زیستگاه پرندگان تالابی و گونه های مهاجر در استان چهارمحال و بختیاری است.

انتهای پیام/ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.