گیلان؛

جشنواره ملی نمایشنامه نویسی آیات

439 اثر به دبیرخانه جشنواره ملی فیلمنامه و نمایشنامه نویسی آیات رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان با اشاره به پایان مهلت شرکت در جشنواره ملی فیلمنامه نویسی و نمایشنامه نویسی آیات گفت: ٤٣٩ اثر از ٢٢١ شرکت کننده به دبیرخانه جشنواره رسیده است.

فیروز فاضلی با اشاره به انتشار فراخوان جشنواره ملی فیلمنامه نویسی و نمایشنامه نویسی آیات از اواسط آذرماه امسال افزود: مهلت ارسال آثار بر اساس فراخوان یادشده، پایان دی ماه ٩٥ اعلام شده بود که با توجه به درخواست علاقه مندان شرکت در جشنواره این فرصت در 2 مرحله، یک بار تا 10 و بار دیگر تا ٢٢ بهمن ماه تمدید شد.

وی با بیان اینکه نحوه شرکت در جشنواره به صورت تمام الکترونیکی و از طریق سایت جشنواره به آدرس www.ayaategilan.ir امکان پذیر بود، خاطرنشان کرد: با اتمام مهلت ارسال آثار، استقبال خوبی از این جشنواره قرآنی صورت گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان تصریح کرد: از میان آثار ارسالی ٣٠٢ اثر در بخش فیلم نامه نویسی، ١٢٤ اثر در بخش نمایش نامه نویسی و ١٣ اثر در بخش ویژه این جشنواره با محور موضوعی طرح ١۴۵٠ سوره مبارکه حدید شرکت کرده اند.

فاضلی با اشاره به قالب آثار ارسالی برای شرکت در جشنواره افزود: ٢٩٧ فیلم نامه داستانی، ١٤ فیلم نامه مستند، ١١٩ نمایش نامه صحنه ای و ٩ نمایش نامه خیابانی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

وی خاطرنشان کرد: همکاران ما در دبیرخانه جشنواره در حال دسته بندی و آماده سازی آثار ارسالی برای تحویل به هیئت داوران هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: اشاعه و ترویج فرهنگ قرآن و عترت - گسترش فعالیت های فرهنگی، هنری و مذهبی مرتبط با قرآن و سیره پاک ائمه‌ معصومین علیهم السلام - گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی و هنری در زمینه قرآن وسیره، شخصیت و معارف اهل البیت علیهم السلام و سبک زندگی و کمک به انتشار گسترده تر آن از اهداف این جشنواره قرآنی است.

جشنواره ملی فیلمنامه نویسی و نمایشنامه نویسی با موضوع قرآن و عترت (ع) با عنوان "جشنواره آیات" به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان و با همکاری دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیمه دوم اسفند ماه ٩٥ در رشت برگزار می شود.


انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.