منصوریان: فغانی فراتر از آسیاست/زدن 3 گل به پرسپولیس کار سختی است

علیرضا منصوریان پس از پیروزی 3 بر 2 مقابل پرسپولیس اظهار داشت:به هواداران‌مان و فوتبال ایران تبریک می‌گویم به جز حواشی،آخرش بازی خوبی بود.

منصوریان:آخر دربی برای ما خوش بودبه گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال باشگاه خبرنگاران جوان؛علیرضا منصوریان پس از پیروزی 3 بر 2 در نشست خبری گفت:  خسته نباشید به همه هواداران می‌گویم به بازیکنانم از صمیم قلب خسته نباشید می‌گویم. یک بازی ماراتن وار بود که کلی اتفاق در بازی رخ داد. این اولین دربی است که پورحیدری روی نیمکت ما نیست و برد را به خانواده پورحیدری تقدیم می‌کنیم و خدا را شکر می‌کنیم که مهم‌ترین بازی بدون پورحیدری را بردیم و سربلند شدیم. از صمیم قلب به تیم فنی‌مان تبریک می‌گویم و فردا صبح کارمان را برای بازی ذوب آهن شروع می‌کنیم و تا فردا ظهر برای این برد خوشحالیم.

وی ادامه داد: یک برد ۹۰ دقیقه‌ای به دست آوردیم و با هواداران پرسپولیس منافع مشترک در آسیا داریم. ما و پرسپولیس نشاط فوتبال هستیم. هواداران پرسپولیس و استقلال نشاط فوتبال هستند. سخت است که وقتی از پرسپولیس یک بر صفر عقب بیفتید، بازی را دربیاورید. گلی که در دقیقه ۵ خوردیم، مثل شوک بود و بازیکنان ما از خواب بیدار شدند و در نهایت این بازی را بردیم.

سرمربی استقلال در مورد اینکه بازیکنان شما با وجود اینکه از حریف پیش بودند، عصبی رفتار می‌کردند، گفت: نقطه تلخ بازی اتفاقات آخر بازی بود. هنوز حرفه‌ای نشده‌ایم. هم بازیکنان پرسپولیس و هم بازیکنان ما نتوانستند خودشان را کنترل کنند؛ علت اصلی هم سکوها و کوچه و خیابان است که آن قدر این بازی را حساس کردند که بازیکن وقتی یک بر صفر یا ۲ بر صفر عقب می‌افتد، از فلسفه فوتبال حرفه‌ای خارج شده و حاشیه‌ها به وجود می‌آید. چند دقیقه آخر بازی نکته تلخ بازی بود. در مجموع خوب بازی کردیم و پرسپولیس را به خوبی مدیریت کردیم. وقتی ۳ بر یک از حریف پیش بودیم، مجبور بودیم یک پله عقب‌ بازی کنیم.

وی ادامه داد: مقابل السد قطر ۱۲۰ دقیقه بازی کردیم. البته با استرسی که داشتیم و وقت‌های تلف‌شده حدود ۱۳۰ دقیقه بازی کردیم و زمان زیادی هم برای ریکاوری نداشتیم و بیشتر روی مسائل روحی و روانی کار کردیم. به جوانانمان گفته بودیم که شاید از پرسپولیس جلو بیفتیم و وارد مسائل حاشیه‌ای نشوند و بستر را هم فراهم کرده بودیم اما از سکوها به استقلال و پرسپولیس فشار وارد می‌شود. زمانی که یک تیم عقب می‌افتد، هواداران فکر می‌کنند آخر زندگی است اما مثل همه جای دنیا ممکن است برنده شویم که به حریف احترام می‌گذاریم و اگر می‌بازیم هم به حریف احترام می‌گذاریم.

وی افزود: داخل رختکن به بازیکنان گفتم مسابقه مقابل ذوب آهن یکی از سخت‌ترین دیدارهای ما است آنها حریف قابل احترامی هستند و با وجود اینکه 4 گل دریافت کرده‌اند کار راحتی نداریم. بازی بسیار سختی در پیش است. نگاه ما به تیم‌ آذری همیشه نگاه با احترامی است. ذوب آهن یکی از تیم‌هایی است که فوتبال زیبایی به نمایش می‌گذارد با این لشکر محروم و مصدوم به میدان می‌رویم اصلاً نفهمیدم چه کسانی کارت گرفتند. سرم را بالا آوردم دیدم رحمتی اخراج شده است. اگر قرار بود حرفه‌ای برخورد کنیم 5، 6 نفر باید اخراج می‌شدند. پادوانی روی گل دوم ضربه خورد و اصلاً نفهمید چه  اتفاقی افتاده است. حواشی مسابقه دست به دست هم داد تا این اتفاقات بیفتد و از دست برود و گرنه فغانی فردی نیست که این صحنه‌ها را نبیند. بین 4، 5 بازیکن بزرگ بکِش بکِش بود چند روز قبل شام مشترکی گرفته شد و از خاطرات 2012 و 2014 و ... صحبت به میان آمد. باید دیوار و پشت‌بام را بزرگ کنیم که از آن نیفتیم. قبل از بازی کلی قلب گل و لاله سفارش می‌دهیم و در جریان بازی دعوا می‌کنیم. باید قبل از بازی برای هم آرزوی سلامتی داشته باشیم و سپس به یکدیگر دست بدهیم. توازنمان کم است و به خوبی بالانس نشدیم. اتفاقاتی که پایان بازی افتاد را نمی‌پسندم ما یکی از سخت‌ترین مسابقاتمان را پشت‌سر گذاشتیم.

منصوریان در مورد اینکه چه شد تیمش پس از عقب افتادن به بازی بازگشت، عنوان کرد: درست است ما از پرسپولیس 3 بر یک پیش افتادیم اما آنها حریف قابل احترامی هستند، می‌دانستیم اگر از این تیم پیش بیفتیم و گل بزنیم با توجه به اینکه دقایق زیادی آنها گل نخوردند به شوک می‌روند. همین اتفاق هم افتاد و ‌آنها روند بازی را از دست دادند. اگر ما در دقیقه 70 گل می‌خوردیم قطعاً بازنده می‌شدیم اما گل دقیقه 5 یک شوک بود و بعد از آن توانستیم خودمان را جمع‌ وجور کنیم. ما یک تیم فیزیکی و بی‌رحم هستیم و یک مدل بازی می‌کنیم. بعد از اینکه 3 بر یک پیش افتادیم گفتم شاید فشار دیدار مقابل السد در نیمه دوم روی تیم تأثیر بگذارد. همین اتفاق هم افتاد. به فرشید اسماعیلی گفتم اگر بی‌هوش هم شوی تعویض‌ات نمی‌کنم. علی قربانی و سایر نفراتی که مقابل السد به میدان رفته بودند بسیار خوب کار کردند. خوشبختانه بازی را بردیم اما بین برد و باخت همه چیز به یک مو بند است. 

وی در مورد اینکه چه می‌شود با وجود پیروزی مقابل السد هوادارانش نمی‌توانند ورزشگاه را پر کنند، اظهار داشت: بعد از گل همیشه خدا را شکر می کنم اما این سؤال را دارم چطور می‌شود مقابل السد صد هزار نفر به ورزشگاه می‌آیند و 20 هزار نفر هم پشت در می‌مانند که از ما می‌خواهند مصاحبه کنیم و آنها بازگردند اما در دو دربی اخیر جایگاه مربوط به هواداران ما خالی است. ظهر اعلام شد 400 بیلت خریداری نشده که ما گفتیم بخشی از آن مربوط به VIP است و حداقل در این وضعیت ظرفیت باشگاه به صورت مشترک تقسیم شده است. نمی‌دانیم چطور می‌شود این همه سکوی خالی در ورزشگاه وجود دارد. هواداران پرسپولیس به صورت فشرده کنار یکدیگر می‌نشینند اما قلب استقلالی‌ها خالی است.  این اتفاق وقتی در نیم‌فصل اول افتاد گفتم شاید به خاطر این است که تیم منصوریان به حد و نصاب رضایتی هواداران نرسیده است و آنها به خاطر نگرانی به ورزشگاه می‌آیند اما وقتی این اتفاق بعد از بازی با السد افتاد برایم عجیب است. به نظر می‌رسد در بلیت‌فروشی هنوز مشکل داریم. این تیم می‌گوید 400 بلیت مانده اما ظرفیت ورزشگاه بسیار خالی است که این موضوع عجیبی است. استقلالی‌ها در جایگاه خود می‌توانستند گل کوچک هم بازی کنند، این یک نمره منفی برای فضای توزیع بلیت بود. ورزشگاه فضای نشاط است و من فکر می‌کردم 50 درصد مربوط به ما پر شود و نمی‌دانم چرا این اتفاق رقم خورد.

وی در مورد اینکه شما 4 بار است برانکو را شکست داده‌اید و این می‌تواند یک نماد برای استقلال شود، گفت: چنین چیزی نیست دیروز هم قبل از بازی گفتم اگر ما برنده شویم منکر خوب بودن برانکو نمی‌شوم او 6 سال سرمربی تیم ملی بوده، زمانی که من در تیم ملی بازی می‌کردم و زمانی که تیم ملی در رنکینگ هفدهم جهان قرار داشته به این فوتبال خدمت کردم. برخی مسائل دست به دست هم می‌دهد که این حرف‌ها به وجود می‌آید اما نماد 4 و 6 نیستم و هیچ وقت هم با دست علامتی نشان ندادم. فوتبال ما باید منطقی باشد و از این فضای خودخواهانه خارج شویم. فوتبال ما مدیون هواداران استقلال و پرسپولیس است. 

منصوریان در مورد اینکه رحمتی بعد از بازی با تراکتورسازی در این بازی هم جنجال‌سازی کرد، گفت: در این بازی تقصیری نداشت او بزرگتر تیم ما و دروازه‌بان تیم ما است و ضربه خورد و به زمین افتاد. فوتبال ما هنوز آماتوری است او ضربه خورد و کتفش را گرفته بود، قطعاً من دوست ندارم دروازه‌بان ما مثل دروازه‌بان تیم‌های حوزه خلیج‌فارس نباشد که یک ربع خودش را به زمین می‌اندازد اما او در این بازی ضربه خورد و به زمین افتاد و کاری نمی‌توانست بکند. ما باید به نقطه‌ای برسیم که تحمل باخت را داشته باشیم. دو دقیقه به پایان بازی مانده بود اما 6 دقیقه فضای منفی ایجاد شد. رحمتی فضای منفی ایجاد نکرد در حق او جفا شد. وقتی توپ گل می‌شود او با 70، 80 بازی ملی واکنش نشان می‌دهد همه بر سر او ریختند و طفل معصوم کاری نمی‌توانست بکند. من در ثانیه‌هایی حواسم به بازیکنان جوان تیم بود که یک مرتبه به من گفتند رحمتی اخراج شده است. اتفاقات آخر بازی نقطه تاریک فوتبال ما بود. 

وی افزود: رحمتی در این مدت خودش را به خوبی مدیریت کرده است، در فضایی که بین ما و رحمتی ایجاد شد برنده مهدی رحمتی بود، منتظر بودیم ببینیم او چه علایمی را نشان می‌دهد. به او افتخار می‌کنم البته ما یک دروازه‌بان خوب دیگر هم به اسم حسینی داریم که همتای بیرانوند است. وقتی در تمرینات ما حضور داشته باشید تشخیص اینکه رحمتی و حسینی کدامند سخت است. 

سرمربی استقلال در مورد اینکه بعد از بازی با ذوب آهن یک بازی سخت با الاهلی دارید،‌گفت: الاهلی نایب قهرمان فصل قبل آسیاست، تیم بسیار خطرناکی است من دو سال پیش با نفت به این تیم باختم، آنها تیم منسجمی هستند. تنها کاری که می‌توانستیم انجام بدهیم تقسیم نفرات برای این مسابقات بود. خیلی‌ها به من ایراد می‌گرفتند که چرا از همه بازیکنانت در بازی‌های مختلف استفاده می‌کنی اما اگر فقط با 13 بازیکن بازی می‌کردم مقابل سیاه‌جامگان و حریفان آسیایی چگونه جرأت می‌کردم فرشید اسماعیلی، برزای، حق‌دوست و محسن کریمی را هر وقت دلم خواست به میدان بفرستم. برای باقری هم فضای بدی بود که برگشت او هم به ما کمک کرده است. بازی سختی با الاهلی داریم.

وی در مورد اینکه با بازیکنان جوا مربی‌گری کرده است، گفت: هر بازیکن جوانی که نتواند خودش را کنترل کند کنار من روی نیمکت می‌نشیند، ما به بازیکنان جوان میدان داده‌ایم و یک جوان جای جوان دیگر را می‌گیرد اما اگر کسی از مسیر خودش خارج شود با او برخورد می‌کنیم.  من و بهتاش فریبا و نصراله عبداللهی کل مجموعه را مدیریت می‌کنیم. به تیم فنی خسته نباشید می‌گویم، تقدیر ما این است که با بازیکنان جوان کار کنیم.

منصوریان در مورد اینکه در 4 بازی 12 امتیاز گرفتی و توقع می‌رود که الاهلی را شکست بدهی، گفت: این توقع منطقی نیست، ما به نقطه عطفی رسیدیم، دو خرید انجام دادیم جباروف و آندو اگر آنها را کنار جوانانمان داشتیم شرایطمان بهتر می‌شد. این دو عزیز می‌توانستند به ما کمک کنند. در زمانی که این دو با ما تمرین می‌کردند جوانان ما دو پله بالا آمدند جباروف دو بار مرد سال شده و آندو 101 بازی ملی دارد. به هر حال توفیق اجباری بود، وقتی ‌آنها را نداریم از جوانان استفاده می‌کنیم. آندو از خیلی‌ چیزها گذشت تا به استقلال بیاید. مبلغ هنگفتی را بخشید تا به استقلال بیاید. جباروف بازیکن ما است او قرضی به سپاهان رفته است. آندو را هم در رادار خود داریم. تنها برای روزبه چشمی خیلی ناراحتم او شش ماه با ما تمرین کرد اگر روزبه رباط پاره نمی‌کرد هم لیگ و هم جام حذفی را می‌بردیم،‌روزبه آماده بازی کردن شد، دیروز هم به اردوی ما آمد، شاید او را برای 10 بازی به یک تیم لیگ برتری دادیم تا آب‌دیده‌تر شود و به تیم ما برگردد.

وی افزود: اینکه بگوییم باید تیم‌های عربی را ببریم درست نیست السد قطر را دیدید منتخب آسیا بود که کاپیتان بارسا را داشت. دو، سه بازیکن قطری هم داشت، تیم الاهلی هم 7، 8 ملی‌پوش دارد. او مرد سال آسیا را دارد و 3، 4 بازیکن مطرح در این تیم بازی کردند.

منصوریان در مورد کاوه رضایی و علی قربانی، گفت: کاوه رضایی و علی قربانی خیلی خوب بازی کردند من می‌دانستم کاوه چه جواهری است، قربانی هم اسم نداشت اما می‌دانستم چه بازیکنی را می‌خرم. گل سوم کاوه به پرسپولیس با یک بغل پای کاملاً حرفه‌ای زده شد. خط حمله خوبی داریم، کاوه، بهنام برزای و علی قربانی بهترین‌های ایران هستند به فوتبال ایران تبریک می‌گویم، تیم ملی می‌تواند نیم نگاهی به خط حمله ما داشته باشد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
aa
۰۸:۰۸ ۲۵ بهمن ۱۳۹۵
متاسفانه نتيجه مشترك بودن اسپانسر دو تيم باعث شد با فشاري كه از جانب اسپانسر به تيم پرسپوليس وارد شد بازنده داربي بشه اگر استقلال بازنده ميشد ديگر كسي از هواداران اين تيم اس ام اس نميداد و اين يعني متضرر شدن


پس با تحت فشارقرار دادن تيم پرسپوليس در خصوص عدم پرداخت مطالبات به نيت خود رسيد. و استقلال برنده اين فوتبال شد

رد پاي اين قضيه را ميتوانيد در شام مشترك شب قبل از بازي ببينيد
United Arab Emirates
saeed
۰۷:۵۸ ۲۵ بهمن ۱۳۹۵
منصوریان بی جنبه خخخخخخ چیکار کرد با خودش از یه مربی بعیده خخخخ خیلی خندیدم
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۶:۵۰ ۲۵ بهمن ۱۳۹۵
کلا هر کی پرسپولیس را بزنه//خوب تیمیه
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۰۴:۳۲ ۲۵ بهمن ۱۳۹۵
مربی باهوش یعنی منصوریان....قاتل برانکو باهرتیمی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۷ ۲۵ بهمن ۱۳۹۵
داور :فغانی
خخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
پیمان
۲۲:۲۳ ۲۴ بهمن ۱۳۹۵
اگه میباختی هم همینو میگفتی؟!
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۲۱:۲۰ ۲۴ بهمن ۱۳۹۵
اگه فغانی نبود اون گل خطارو هم پرسپولیس نمیزد....به حرحال گناه دارن...اصلا اونا 3گل زدن وبرنده شدن... آخییییی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۳ ۲۴ بهمن ۱۳۹۵
منصوریان اگه باخته بود فغانی داور درجه 3 آسیا میشد به هر حال استقلالیها هم دل دارن عقده شده بود حالا کمی عقده گشاییی میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۲ ۲۴ بهمن ۱۳۹۵
بازی بسته کردن و گل زدن تو ضد حمله با توپهای بادآورده انقدر ذوق مرگ شدن نداره
Iran (Islamic Republic of)
ایمان
۱۸:۲۲ ۲۴ بهمن ۱۳۹۵
بیاید پرسپولیسی ها رو اذیت نکنیم....
اون از ۱۰ سال قهرمان نشدن تو ایران...
اون از کارنامه نداشته تو آسیا....
اینم از باخت به دربی...
٢دقيقه ٢گل مگه داريم؟!



آخی این بود بهترین خط دفاعی...
الانم احتمالا با سید جلال رفتن رختکن دارن گریه می کنن . آخی الهی
Iran (Islamic Republic of)
فرناز
۱۸:۰۳ ۲۴ بهمن ۱۳۹۵
تبریک به آقای فغانی و استقلالیا . بالاخره با داوریشون باعث شدن استقلال بعد از حدود 180 روز دربی رو ببره
فقط لطفا در مورد وقت اضافه که با جنجال رحمتی و کارت گرفتن و لباس عوض کردنش گذشت توضیح بدن که چ جوری سوت پایان بازی زد که رحمتی هنوز به رختکن نرسیده دوویید وسط زمین و شادی کرد؟
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۸:۵۹ ۲۴ بهمن ۱۳۹۵
بی انصاف...داور یه اشتباه کرد ... اونم گل دوم پرسپولیس خطا بود
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۸:۰۱ ۲۴ بهمن ۱۳۹۵
ممنون از مطلبتون.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۴۴ ۲۴ بهمن ۱۳۹۵
فقط داوری . فغانی عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
فرناز
۱۸:۰۱ ۲۴ بهمن ۱۳۹۵
آره خب به ارزوتون رسیدید...
آخرین اخبار