تبریز؛

بررسی طرح تبدیل خیابان جمهوری تبریز به پیاده راه

در شورای هماهنگی ترافیک شهرهای استان طرح تبدیل خیابان جمهوری اسلامی تبریز به پیاده راه بررسی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در این جلسه گفت:این طرح کار بسیار بزرگی است که هدف آن تأمین رفاه و آسایش مردم و افزایش ظرفیت گردشگری و کاهش آلودگی هواست. بررسی طرح تبدیل خیابان جمهوری تبریز  به پیاده راه
 پورمهدی افزود:برای اجرای این طرح باید مطالعات بیشتری صورت گیرد و جوانب آن و مسائل اجتماعی و نواقص آن کاملا بررسی شود تا پس از اجرا مشکلی پیش نیاید.
 وی گفت: جانمایی پایانه ها و اتوبوس ها،بازنگری در بافت اطراف خیابان جمهوری و تعریف کارکردهای مرتبط با گردشگری برای آنها در نظرگرفته شود و طرح با زمینه سازی و دقت لازم اجرا شود.
 در این شورا همچنین با اتصال قطار شهری تبریز به خط آهن فعلی و آینده ی تبریز و پایانه ی مسافربری همراه با ایستگاه و مسیر مشخص موافقت شد.
 برای کاهش آلودگی هوا نیز با اعمال قانون نسبت به کلیه ی خودروهای فاقد معاینه ی فنی در سطح شهر موافقت شد.
 در ادامه رئیس پلیس راه استان نیز به ضرورت آماده سازی امکانات استان برای سفرهای نوروزی و رفع نواقص جاده ای اشاره کرد وگفت:از 25 اسفند تا 15 فروردین رزمایش گشت های جاده ای ما اجرا خواهد شدو در مسیر کلیبر و هوراند خط کشی های لازم انجام  و نقاط پرتصادف استان نیز آشکارسازی خواهد شد.
 سرهنگ ناموران افزود:مشکل اساسی موجود درتصادفات جاده ای نبود متولی برای حمل اجساد است که باعث ساعت ها بلاتکلیفی می شود و لازم است سریعا برای این مورد متولی در نظرگرفته شود.
انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.