مديرعامل آبفای استان تهران:

اجرای طرح جامع آبرسانی شهر تهران کیفیت آب شرب را پایدار می کند

پرورش با بیان اینکه طرح جامع آبرسانی شهر تهران به ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، گفت: با تامین اعتبار این طرح در مدت ۲ سال اجرا می شود.

اجرای طرح جامع آبرسانی شهر تهران کیفیت آب شرب را پایدار می کند
به گزارش خبرنگار حوزه انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد پرورش در بازديد اعضاي كميسيون عمران مجلس شورای اسلامی از برخی طرح ها و پروژه های آبفای استان تهران عنوان کرد: طرح جامع آبرسانی شهر تهران (قمر بنی‌هاشم) با هدف تعادل‌بخشی کمی وکیفی آب تهران و امکان جایگزینی اضطراری منابع آب در سال 1392 آغاز شد.

وی ادامه داد:  نیازهای آبی این شهر و نقاط مصرف حوالی آن در آینده به حدود 1340 میلیون متر مکعب افزایش خواهد یافت.

پرورش با بیان اینکه طرح جامع آبرسانی شهر تهران به ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، گفت: با تامین این اعتبار این طرح در مدت ۲ سال اجرا می شود.

وی با اشاره به مسئله تامین آب جمعیت ساکن در کلانشهر تهران عنوان کرد: شهر تهران با جمعیتی بالغ بر 11 ميليون نفر نیاز آبی حدود 1257 میلیون مترمکعب در سال را دارد.

مديرعامل آبفای استان تهران افزود : تامین بخشی از نیاز آبی شهر پرند و فرودگاه بین المللی امام خمینی به ترتیب به میزان حدود 30 میلیون و 32 میلیون متر مکعب در سال است .همچنین برنامه ریزی برای تامین کسری آب شهرهای رودهن،  بومهن و پردیس به میزان 20 میلیون متر مکعب در سال نیز در این طرح مد نظر قرار گرفته است.

پرورش تاکید کرد:  اجرای خطوط لوله آبرسانی در سطح شهر تهران به طول حدود 120 کیلومتر انجام شده و خطوط لوله به شکل یک حلقه دور شهر تهران کشیده شده است. 

مدیر عامل آبفای استان تهران تشریح کرد:  6 دستگاه مخزن متعادل کننده فشار،  چهار  ایستگاه پمپاژ  و 60 حلقه چاه در سطح تهران  در اين طرح اجرايی شده است.

وی با اشاره به برآورد اجرای کل طرح برای  سال جاری بیان کرد: برآورد اجرای ابن طرح قریب به  11 هزار  میلیارد ریال بوده که به مدت سه سال برای اجرای طرح پیش‌بینی شده بود و به خاطر وجود معضلاتی از جمله تحریم های بین المللی، محدودیت‌های مالی و اعتباری و محدودیت های ترافیکی با مشکلاتی مواجه شده است.

پرورش در پایان بیان کرد: پیشرفت فیزیکی عملیات اجرایی طرح تا خرداد ماه سال جاری ۹۲ درصد بوده است.

  انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار