باهنر در نشست خبری:

اصولگرایان قطعاً در مقابل "روحانی" کاندیدا خواهند داشت/کاندیدای "جبهه پیروان" همان کاندیدای نهایی "جبهه مردمی نیروهای انقلاب" است

نشست خبری دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین امروز 25 بهمن ماه برگزار شد.

مجرمان بايد به ضربه ای كه به نظام زدند، اقرار کنند/حرفهای رسايی آب ريختن به آسياب اصلاح طلبان است
به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری محمدرضا باهنر دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین امروز 25 بهمن ماه در خبرگزاری مهر برگزار شد.

باهنر در ابتدای این نشست اظهار داشت: مطرح كنندگان طرح آشتی ملی بگويند كه به دنبال آشتی بين چه کسانی هستند.

وی با بیان اینکه مردم با مردم و همچنین مردم با نظام قهر نیستند، ادامه داد: ‌مردم ما در همه شرایط حمایت خود از نظام را نشان دادند که یکی از مهم‌ترین تبلورهای آن در حماسه 22 بهمن بود که ترامپ نیز در این قضیه بی تأثیر نبود و باید از وی تشکر کرد که با گزافه‌گویی‌های خود باعث شد مردم محکم و قاطعانه پاسخ حرف‌های بی‌ربط وی را بدهند.

**برخی با مطرح کردن طرح آشتی ملی به دنبال آشتی دادن قاضی با مجرم هستند

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به اینکه برخی با مطرح کردن طرح آشتی ملی به دنبال آشتی دادن قاضی با مجرم هستند، ‌تصریح کرد: اگر این افراد به دنبال آشتی دادن قاضی با متهمان باشند، معنایی ندارد چرا که این مجرم باید در وهله اول از جرمش پشیمان شده باشد و به آن و همچنین هزینه‌ای که به نظام وارد کرده است اقرار کند.

باهنر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شما اخیرا مطرح کرده بودید که در اصولگرا بودن روحانی تردیدی وجود ندارد پس با این تفاسیر انتخابات آتی را یک رقابت درونی میان اصولگرایان می‌دانید، اظهار داشت:‌ ادعای رسانه‌ها این است که واقعیت را به طور تمام و کمال منعکس می‌کنند که البته بسیاری از رسانه‌ها امانتداری می‌کنند اما برخی گزینشی عمل می‌کنند که گزینشی عمل کردن اشکالی ندارد اما باید به نحوی گزینشی عمل کنند که حداقل روح و محتوای مباحثی که مطرح می‌شود به مخاطب منعکس شود.

رئیس جبهه پیروان افزود:‌ در همان اوایل دولت روحانی برخی خبرنگاران و خبرگزاری‌ها مدعی بودند که وی اصلاح‌طلب است، بنده نیز گفتم در گذشته و پیش از انتخابات سال 92 شما شاید حتی یک سخنرانی رسمی از روحانی که به نفع اصلاح‌طلبان و به حمایت از آنان باشد پیدا نمی‌کنید.

**سخنرانی‌هایی از روحانی در نقد مقامات اصلاح‌طلب و هنجارشکنان وجود دارد

وی با اشاره به اینکه صدها نوار سخنرانی از روحانی در نقد مقامات اصلاح‌طلب و هنجارشکنان وجود دارد، متذکر شد: نمونه بسیار مشخص و بارز آن سخنرانی محوری روحانی در جریان فتنه 78 و داستان کوی دانشگاه تهران است.

وی ادامه داد: آقای روحانی در سال 88 نیز پس از 9 دی در تجمعی که در دانشگاه تهران صورت گرفت، حضور یافتند و در محکومیت فتنه صحبت کردند.

باهنر با بیان اینکه من این بحث را مطرح کردم و گفتم روحانی در انتخابات گذشته نتوانست حمایت اصولگرایان را به دست بیاورد و اصلاح‌طلبان از وی حمایت کردند، تصریح کرد: بر این اساس روحانی که در گذشته اصولگرا بود وامدار اصلاح‌طلبان شد و اگر امروز هم با آنان کار می‌کند به دلیل همان بده و بستان و وامداری است.

رئیس جبهه پیروان با بیان اینکه بنده نمی‌گویم این کار مذموم است، اظهار داشت: البته ما در حرکت‌های اصیل سیاسی معتقدیم که جابه‌جایی موضع کمتر وجود داشته باشد و یک فرد به هر دلیلی مواضعش را تغییر ندهد اما در هر صورت این اتفاق افتاده است و بنده نمی‌توانم درباره آن چندان اظهار نظر کنم.

**اصلاح طلبان در انتخابات سال آینده از روحانی عبور نخواهند کرد

وی با تأکید بر اینکه روحانی در انتخابات آینده مورد حمایت اصلا‌ح‌طلبان خواهد بود، گفت: اصلاح طلبان در انتخابات سال آینده از روحانی عبور نخواهند کرد، اصولگرایان هم در مقابل وی کاندیدا خواهند داشت و حتما به وحدت می‌رسند و انتخابات 96 رقابتی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه برخی از اصلاح‌طلبان مباحثی را مطرح می‌کنند مبنی بر اینکه شاید گزینه کمکی و کاندید دیگری در کنار روحانی داشته باشند، اظهار داشت: ‌اصلاح‌طلبان به هیچ وجه از روحانی عبور نخواهند کرد و کاندیدای منحصر به فردشان روحانی است و این مباحث را برای تغییر دادن فضای جامعه مطرح می‌کنند.

**اصولگرایان قطعاً در مقابل روحانی کاندیدا خواهند داشت

باهنر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه رسایی اخیرا در انتقاد به شما که گفته بودید روحانی اصولگرا است، گفته است از اصولگرا بودن اعلام برائت می کنم، بر این اساس  چه زمانی عقلای اصولگرا می‌خواهند از افراطیون فاصله بگیرند، تصریح کرد: در درون هر جریان و حزبی اختلاف نظر وجود دارد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین ادامه داد:‌ زمانی آیت‌الله مهدوی کنی بحثی را مطرح می‌کرد و می‌گفت منظور ما از وحدت، وحدت فلسفی نیست و بر این اساس قرار نیست هیچ بخش اصولگرایی در بخش دیگر اصولگرایی مستهلک شود و تغییر موضع دهد.

وی با بیان اینکه در انتخابات‌های ما رقابت نهایتاً بین دو جریان اصلا‌ح‌طلب و اصولگرا است، اظهار داشت: بنابراین طبیعی است هر جریانی بنشینند و با هم ائتلاف کنند اما معنای این ائتلاف حل شدن نیست.

باهنر با تأکید بر اینکه روحانی قطعا کاندیدای اصلاح‌طلبان خواهد بود، تصریح کرد:‌ لازمه وحدت در اصولگرایان این نیست که همه مواضعشان را در یکدیگر حل و ذوب کنند و یک موضع داشته باشند و قطعا ما چنین ادعایی نداریم.

رئیس جبهه پیروان تأکید کرد: اگر دوستان این مسئله را قبول داشته باشند که ما برای رقابت با جریان اصلاح طلب نیازمند وحدت ائتلافی اصولگرایان هستیم، پس کسی نباید از این موضع خارج شود چرا که اصلاح‌طلبان از هر نوع شکاف در درون اصولگرایان استفاده می‌کنند و عکس آن هم مطرح است، ما نیز از شکاف آنان استفاده می‌کنیم پس در جریان انتخابات باید ائتلاف کنیم اما این ائتلاف به معنای دست برداشتن از مواضع نیست.

وی اظهار داشت‌: اینکه قرار باشد آقای رسایی به بنده و امثال من محبت کند، آب ریختن به آسیاب اصلاح‌طلبان است و به مصلحت هیچ کدام ما نیست.

**اعتدالیون تاکنون نتوانستند تفکر متمایز و اعتدالی از خود نشان دهند

باهنر در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان؛ مبنی بر اینکه به نظر شما آیا اعتدالیون با اصلاح‌طلبان در انتخابات سال 96 ائتلاف می‌کنند، گفت: مطرح کردن جریان اعتدالی، بحث کلی است و مانیفست‌هایی است که در جاهایی مطرح می‌شود اما ما تا زمانی که چند حزب شناسنامه‌دار و با اساسنامه نداشته باشیم، این بحث‌ها شناور باقی می‌ماند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین نیز افزود:‌ ما هنوز نمی‌دانیم که اعتدال چه معنایی دارد و تا به حال در کشورمان رقابت بین اصلاح‌طلبان و اصولگرایان بوده است.

وی با بیان اینکه معتدلین در دولت یازدهم نتوانستند یک تفکر متمایزی از بقیه جریانات سیاسی از خود نشان دهند، خاطرنشان کرد: اعتدالیون تاکنون نتوانستند یک تفکر متمایز و اعتدالی از خود نشان دهند و گرایش آنان یا به سمت اصلاح‌طلبان یا به سمت اصولگرایان است و در انتخابات سال آینده نیز آنان به همین شیوه عمل خواهند کرد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین اظهار داشت:  تجربه در 4، 5 دوره قبلی انتخابات ریاست جمهوری نشان داده است که فضای انتخابات ریاست جمهوری بیشتر هیجانی بوده و مردم محتاطانه در این زمینه تصمیم می‌گیرند.

وی در ادامه افزود: گاهی با وجود نظر سنجی‌ها و پایش‌هایی که صورت می‌گیرد و واقعی هم هستند، ارقام و رتبه‌های برخی کاندیداها نیز مشخص می‌شود، اما تا  48 ساعت قبل انتخابات نتایج و نظر مردم تغییر می‌کند، البته این روزها مناظره‌های تلویزیونی و فضای مجازی هم خیلی موثر هستند.

باهنر تصریح کرد: با وجود 2 الی 3 حزب ، احزاب می‌توانستند به راحتی رقابت و کاندیداهای نهایی را انتخاب کنند، اما در حال حاضر که ضابطه مشخصی برای رقابت نیز وجود ندارد و گاهی فردی در میانه‌های راه فعالیتش کم و در زمان نزدیک به انتخابات فعال می‌شود.

وی اظهار داشت: کاندیداها هم فعلا علاقه‌ای ندارند، گاهی بداخلاقی هم صورت می‌گیرد، بنابراین کاندیداها دوست دارند فعلاً مصون بمانند. البته دولت از خیلی وقت پیش شروع کرده و مظلوم‌نمایی می‌کند. امیدواریم انتخابات خوبی داشته باشیم.

باهنر گفت: تعداد کسانی که علاقهمند به ورود در عرصه انتخابات هستند، زیاد است؛ اقداماتی هم برای انتخاب نفر نهایی شروع شده، اما فعلا فرد نهایی انتخاب نشده است.

وی گفت: مقصود از نبود حزب، حزب فراگیر و چارچوب دار است، چراکه هم اکنون حدود 400 حزب از وزارت کشور مجوز گرفته اند که حدود سه چهارم آن‌ها فعالیت رسمی ندارند. برخی احزاب فقط نامشان روی کاغذ است و فقط در زمان انتخابات فعال می‌شوند و اساساً تنها چند حزب فراگیر و چارچوب‌دار در کشور داریم.

باهنر در خصوص سوالی مبنی بر شرکت وی در انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: من بارها حضور خود در انتخابات ریاست جمهوری را تکذیب کرده و در حال حاضر نیز حضورم در انتخابات ریاست جمهوری را رسما تکذیب می‌کنم‌ و به هیچ وجه قصد کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری را ندارم.

وی گفت: متاسفانه چون در کشور حزب جامع و فراگیر نداریم، همه جریانات سیاسی عمده وقت و انرژی خود را در انتخابات صرف تحکیم و وحدت داخلی کرده و 80 درصد انرژِی خود را صرف این موضوع و 20 درصد را صرف رقابت با رقیب خود می‌کنند. متاسفانه در هر دوره این ساز و کارها ایجاد می‌شود و من نسخه شفابخش آن را تشکیل چند حزب قدرتمند می‌دانم.

**جبهه مردمی نیروهای انقلاب برای برقراری وحدت اصولگرایان تشکیل شده است

باهنر تاکید کرد: ما در انتخابات مجلس دهم مجموعه برای برقراری وحدت در بین اصولگرایان ایجاد کردیم و حدود 70 الی 80  درصد فعالان اصولگرایی در آن مجموعه حضور داشتند. بنا داریم این مجموعه را حفظ کرده و مابقی اصولگرایان را زیر این چتر بیاوریم، به همین دلیل هم جبهه مردمی نیروهای انقلاب تشکیل شد که البته برخی نقدهایی دارند و در گفتمان و نوع وحدت بحث دارند.

وی با اشاره اینکه به تقریبا اکثر فعالان سیاسی در این جبهه حضور دارند، تصریح کرد: برخی اشتباه شان شاید این است که لازمه این وحدت و ائتلاف را ائتلاف و وحدت فلسفی می‌دانند، در حالی که چنین نیست، چرا که نمی‌شود هر کس که به این جبهه می پیوندد، همه مواضع ما را قبول کند.

**کاندیدای جبهه پیروان همان کاندیدای نهایی جبهه مردمی نیروهای انقلاب است

رئیس جببه پیروان خط امام و رهبری گفت: گروه ها و شخصیت های مختلفی به جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی پیوسته اند. جبهه پیروان خط امام و رهبری نیز به صورت رسمی حمایت خود را اعلام کرده است. کاندیدای جبهه پیروان خط امام و رهبری، همان کاندیدای نهایی جبهه مردمی نیروهای انقلاب است.

باهنر درباره تاثیر درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی بر انتخابات سال آینده اظهار داشت: آقای هاشمی وزنه سیاسی بود و در انتخابات بسیار موثر بود. به هر حال ریزش ها و رویش هایی وجود دارد اما معمولا رویش ها بسیار بیشتر از ریزش‌ها است.

رئیس جبهه پیروان خط امام(ره) و رهبری  گفت: در آستانه انتخابات سال آینده خلاءهایی احساس می شود، اما وقتی فاصله می گیریم می بینیم که می تواند پر شود. اما افرادی که در این قضیه احساس می کنند وزنه و پشتیبانی را از دست داده اند قاعدتا در پی جایگزین خواهند بود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: این انقلاب و نظام بر دوش مردم و به خصوص نخبگان جامعه است و وابسته به هیچ فردی نیست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار