واشنگتن پست: اوباما در پشت پرده با دولت ترامپ مبارزه می‌کند

به نوشته واشنگتن پست، زمانی که اوباما از اعتراض‌هایی که ضد ترامپ برگزار شده بود ابراز رضایت کرد، در واقع به نیروهای خود پیام داد از عملکرد آنها رضایت دارد.

واشنگتن پست: اوباما در پشت پرده با دولت ترامپ مبارزه می‌کند
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در تفسیری به قلم پل اسپری نوشت: باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، ارتشی از آشوبگران دارد که تعداد آنها بیش از 30 هزار نفر است و به مبارزه با جانشین جمهوریخواه خود خواهد پرداخت. اوباما هم از محلی در فاصله کمتر از دو مایلی کاخ سفید آنها را هدایت خواهد کرد.    
 
به اعتقاد نویسنده در اقدامی بسیار نامتعارف اوباما در پشت صحنه تلاش می کند دولتی در سایه تشکیل دهد تا نه تنها از میراث در معرض خطر خود محافظت کند بلکه برنامه های دولت جدید را نیز هدف حمله قرار دهد.  

وی این کارها را از طریق شبکه ای از سازمان های غیرانتفاعی چپ گرا که تحت هدایت گروه سازماندهی برای اقدام [Organizing for Action] قرار دارند، انجام می دهد.  

از زمان پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات، این ارتش کمتر شناخته شده که بودجه خوبی در اختیار دارد به جذب و استخدام فعال لیبرال‌های جوان پرداخته و در پایگاه اینترنتی خود اعلام کرده است «ما کوتاه نخواهیم آمد». این گروه که به دنبال نجات میراث اوباماست برای برخی موضوعات مانند مهاجرت، برنامه درمانی اوباماکر، روابط نژادی و تغییرات آب و هوایی خطوط قرمز ترسیم کرده است. 

اوباما از نزدیک درگیر فعالیت های گروه سازماندهی برای اقدام است و حتی در حساب کاربری این گروه در توئیتر پیام هایی منتشر می کند. در واقع پس از پیروزی نگران کننده ترامپ در انتخابات بود که وی به سربازان خود فرمان تظاهرات داد. 

اوباما در یک کنفرانس تلفنی از کاخ سفید گفت طبیعی است که همه احساس نگرانی، ناراحتی و ناامیدی کنند. وی در ادامه با بیان این که باید بر این احساس فائق آمد از مردم خواست برای حراست از آنچه دولت وی انجام داده است، گام بردارند. 

فعالان گروه سازماندهی برای اقدام به سازماندهی تظاهرات ضد ترامپ در سراسر شهرهای آمریکا که برخی از آنها به شورش منجر شد، کمک کردند. پس از آنکه رئیس جمهور جدید‌ آمریکا فرمان موقت منع مهاجرت اتباع هفت کشور اسلامی را صادر کرد، تظاهرکنندگان به فرودگاه ها رفتند و شعار نه به مهاجرت، نه به دیوار سر دادند.   

گروه غیرحزبی سازماندهی برای اقدام که به دست مشاوران قدیمی و اعضای ستاد انتخاباتی اوباما اداره می شود، 32 هزار 525 داوطلب را در سراسر آمریکا هدایت می کند. این گروه قصد دارد برای نامزدهای دموکرات رای جمع کند تا بار دیگر کنگره در اختیار این حزب قرار گیرد و به منزله دیواری بر سر راه ترامپ عمل کند. 

بنیاد اوباما هم که مدیر سیاسی سابق وی آن را اداره می کند و کمیته توزیع ملی دموکراتیک که اریک هولدر یکی از نزدیکان اوباما ماه گذشته آن را تاسیس کرد، به این گروه کمک می کنند.  

اوباما از یک کاخ سفید در سایه که در فاصله دو مایلی ترامپ قرار دارد، بر این روند نظارت می کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار