از ساحل مرجانی تا قلعه وحشت در کیش

در این خبر سعی داریم تا شما را با جاذبه های گردشگری جزیره کیش آشنا کنیم.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عید باستانی نوروز و فصل بهار فرصت خوبی برای سفر است. جاذبه های بصری زیبا یکی از شاخصه های ویژه برای مسافران نوروزی محسوب می شود.

کیش از جزایر و توابع شهرستان بندر لنگه در استان هرمزگان است که موقعیتی بسیار مهم دارد. روانه شدن بیش از یک میلیون گردشگر در طول سال به سوی این جزیره به خوبی اهمیت زیاد آن را نشان می‌دهد.
 
در ادامه جاذبه های گردشگری این جزیره زیبا را به شما معرفی می کنیم.

ساحل مرجانی:
ساحل مرجان در شرق جزیره کیش قرار دارد که یکی از زیباترین ساحل‌ها به شمار می رود. ساحل نقره ای، آبهای نیلگون و آفتابی درخشان جزیره کیش را به مروارید خلیج فارس تبدیل کرده است.

 


جزیره هندورابی:
جزیره هِندُرابی از توابع بخش کیش شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان واقع در جنوب ایران می‌باشد. این جزیره در ۹ کیلومتری جنوب غربی چیرو واقع شده‌است. طول جزیره هفت مایل و پهنایش چهار مایلمی‌باشد، و در حد فاصل بین دو جزیره کیش و لاوان قرار گرفته‌است و در میان جاذبه‌های برترشهر کیش قرار دارد. این جزیره با وسعتی حدود23کیلومتر مربع چه از نظر تاریخی چه از نظر طبیعی از جایگاه خوبی برخوردار است.
 
 
 
 

شهر حریره:
شهر تاریخی حریره در شمال جزیره کیش قرار دارد و روزگاری یکی از شهرهای پررونق این ناحیه به شمار می‌رفت. وسعت حریره به 120 هکتار می‌رسد. محوطه‌ی باستانی حریره مجموعه‌ای متشکل از نقاط ساحلی، خانه‌های اعیانی، حمام، مسجد و قنات‌های قدیمی است.
 
 
 
 

کشتی یونانی:
کشتی یونانی یکی از جاذبه‌های گردشگری کیش و همچنین نماد این جزیره محسوب می‌شود. کشتی مذکور در سواحل همیشه نیلگون جزیره‌ی کیش به گل نشست. با وجود تلاش‌های بسیار اما نتوانستند کشتی را از گل بیرون بکشند بنابراین آن را به آتش کشیدند. امروزه بقایای این کشتی به خصوص در غروب آفتاب به یکی از پرطرفدارین سوژه‌های عکاسی در میان گردشگران تبدیل شده است.

 
 

پارک ساحلی میر مهنا:
پارک ساحلی میر مهنا در ساحل شمال و شمال غربی جزیره واقع شده و همه روزه میزبان گردشگران زیادی است که برای سپری کرددن اوقات فراغت‌شان به همراه دوستان و خانواده این مکان را انتخاب می‌کنند.
 
 

قلعه وحشت:
اگر عاشق ترسیدن و هیجان ناشی از آن هستید به هیچ وجه نباید فرصت حضور در قلعه وحشت کیش را از دست بدهید. بلا رفتن به این قلعه تجربه‌ای کاملا متفاوت داشته باشید. همین بس که یکی از آیتم‌های این نوع تورها دنبال کردن شما با ظاهری ترسناک و اره برقی به دست است که ناخودآگاه شما را به فرار وا می‌دارد.
 
 
 

آب انبار کیش:
این آب‌انبار با معماری جالب توجه دارای دو گنبد و پنج بادگیر در اطراف آن‌ها است که وظیفه‌ی ورود و خروج هوا و خنک کردن آب درون آب‌انبار را به عهده دارند.

 
 


شهر زیر زمینی کاریز:
 قنات قدیمی کیش که قدمتی بیش از 2500 سال دارد، گرچه به عظمت قنات‌های نقاط کویری ایران نیست، اما از نظر مهندسی یکی از پیشرفته‌ترین قنات‌های ایران در زمان خود به شمار می‌رفت.
شهر زیرزمینی کاریز بیش از 10,000 متر مربع مساحت دارد. عمق آن به 16 متر و ارتفاع از کف تا سقف آن به 8 متر می‌رسد. با مشاهده‌ی دیواره‌ها و سقف کاریز (قنات) می‌توان صدف‌ها، مرجان‌ها و سنگ‌واره‌های قدیمی را که قدمتی بین 270 تا 570 میلیون سال دارند، تماشا کرد.

 
 


اسکله تفریحی کیش:
اسکله‌ی تفریحی کیش با طول 437 متر و عرض 18 متر با ساختاری چوبی احداث شده است و  به تفریح و سرگرمی  اختصاص دارد. باشگاه بولینگ، سینما 4 بعدی، کلوپ تفریحات دریایی، کافه‌ها، رستوران‌ها و مراکز تفریحی دلیلی بر این ادعا هستند.
 
 


 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.