مقام صهیونیست: ترامپ باید از سازمان ملل بخواهد آزمایش‌های موشکی ایران را ممنوع کند

رئیس پیشین اداره اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی از دونالد ترامپ خواست برای ممنوع کردن آزمایش‌های موشکی ایران، سازمان ملل را تحت فشار قرار دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، ژنرال "عاموس یادلین"، رئیس پیشین اداره اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی و رئیس کنونی اندیشکده "مطالعات امنیت ملی" در مقاله ای که امروز در این روزنامه به چاپ رسید، نوشت: به عنوان بخشی از استراتژی اعمال موضع سخت علیه ایران و برنامه هسته ای این کشور، دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا باید برای ممنوعیت آزمایش های موشکی ایران، شورای امنیت سازمان ملل متحد را تحت فشار قرار دهد.

وی در این مقاله که آن را با همراهی یک مقام سابق شورای امنیت ملی نوشته است، سیاست های جدیدی که ترامپ می تواند برای مهار برنامه هسته ای ایران به کار بگیرد را به وی پیشنهاد کرد.

یدلین در این خصوص نوشت: یکی از مشکلات فعلی ما با ایران این است که نه توافق هسته ای و نه قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل هیچکدام آزمایش های موشکی ایران را ممنوع نکرده‌اند.

وی مدعی شد: یکی دو هفته پیش که ایران دو موشک با قابلیت حمل کلاهک هسته ای را پرتاب کرد، هیچ قانون بین المللی نقض نشد. توافق هسته ای هم در این خصوص سکوت کرد و قطعنامه 2231 هم تنها از ایران درخواست کرده است که آزمایش موشکی انجام ندهد.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا باید شورای امنیت را مجبور کند که قطعنامه جدیدی را صادر کند تا مانع از آزمایش های موشکی ایران شود. حتی در صورتیکه آمریکا نتواند چنین قطعنامه ای را تصویب کند، باید یک کمپین علیه این مسئله راه اندازی کند تا بتواند پیامی را در خصوص خطوط قرمز جدید به ایران برساند و آمادگی آمریکا و جامعه جهانی را برای مقابله با این مسئله نشان دهد.

یدلین گفت: ترامپ باید با شرکای اروپایی آمریکا همکاری کند تا در صورت پیروی نکردن ایران از توافق هسته ای، جریمه هایی را برای این کشور تعیین کند. این تلاش ها باید حتی بدون کمک روسیه و چین هم ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/









اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار