زاهدان،

افتتاح باند دوم فرودگاه زاهدان

باند دوم فرودگاه بین المللی زاهدان تا پایان سال جاری افتتاح می شود

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از زاهدان ، حسن اعرابی مقدم  مدیر کل فرودگاه های سیستان و بلوچستان گفت: باند دوم فرودگاه بین المللی زاهدان به طول چهار هزار و 265 متر و عرض 60 متر با 99 درصد پیشرفت فیزیکی تا 10 روز آینده در اسفندماه به بهره برداری می رسد.

اعرابی مقدم افزود: عملیات اجرایی ساخت باند دوم فرودگاه بین المللی زاهدان از شهریور سال 93 همزمان با هفته دولت با مشارکت استانداری سیستان و بلوچستان و شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران آغاز شد.

وی افزود: اعتبار اولیه این طرح مهم 488 میلیارد ریال بود که به 600 میلیارد ریال افزایش یافت. وی گفت: هم اینک بهسازی و توسعه باند دوم فرودگاه بین المللی زاهدان به اتمام رسیده و خط کشی باند نیز مراحل پایانی را طی می کند.

مدیر کل فرودگاه های سیستان و بلوچستان تاکید کرد: با توجه به اینکه فرودگاه بین المللی زاهدان هم اینک دارای یک باند است، تنها یک هواپیما می تواند در هر زمان در آن حرکت کند که با راه اندازی باند دوم و افزایش ظرفیت ترافیک، ضریب اطمینان ارتقا یافته و بر شمار پروازها نیز افزوده خواهد شد.

اعرابی مقدم گفت: افزایش ایمنی پروازها و ظرفیت هواپیماهای پهن پیکر، کاهش تاخیرات پرواز و ارائه خدمات به پروازهای عبوری از مهمترین ویژگی های توسعه زیر ساخت باند دوم فرودگاه بین المللی زاهدان است.

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار