قم؛

200 میلیارد ریال هزینه برای تجهیز بیمارستان های قم

اصلاح فضای فیزیکی و تجهیز بیمارستان های قم نیازمند 200 میلیارد هزینه بود.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ علی اصغر اکرمی معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: اشاره ای به هزینه های مصرف شده بر اجرای طرح تحول نظام سلامت و در راستای ارتقاء هتلینگ بیمارستان ها کرد و گفت: 200 میلیلارد ریال هزینه برای اصلاح فضای فیزیکی، تجهیز و نوسازی بیمارستان های دولتی شده است.
 
اکرمی در ادامه به اصلاح کردن جایگاه خدمت دهی به بیماران از نظر فیزیکی و ظاهری و ایجاد فضاهایی نیز برای استراحت پزشکان و پرستاران در مراکز درمانی اشاره کرد و اظهار کرد: که فضای فیزیکی بخش های مختلف 6 بیمارستان دولتی قم مانند نکویی، کامکار، حضرت معصومه(س)، ایزدی، حضرت زهرا(س) و شهید بهشتی در طول سه سال از اجرای طرح تحول نظام سلامت با اعتبار 100 میلیارد ریال از محل اعتبارات وزارت بهداشت و درمان اصلاح و بازسازی شده است. و همچنین اتاق بیماران، مسیرهای دسترسی و سرویس های بهداشتی بیمارستان های قدیمی ساز به نحو قابل قبولی بازسازی و یا نوسازی شده است.

وی افزود: خرید دومین دستگاه آنژیوگرافی بیمارستان شهید بهشتی، دستگاه ماموگرافی بیمارستان ایزدی، ماشین های دیالیز بیمارستان شهید بهشتی و کامکار را از جمله تجهیزاتی که خریدشان انجام شده است.

 معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: توسعه فضای بخش زنان، اتاق عمل زنان و دیالیز بیمارستان شهید بهشتی، فضای بخش بستری و سرپایی اورژانس و درمانگاه بیمارستان حضرت معصومه(س)، فضای اتاق های زایمان اختصاصی بیمارستان ایزدی و فضای مربوط به بخش آی سی یو بیمارستان کامکار نیز از دیگر اقدامات است که در راستای ارتقاء هتلینگ بیمارستان ها و در قالب اجرای طرح تحول نظام سلامت انجام شده است.

طرح تحول نظام سلامت از 15 اردیبهشت سال 93 با هفت طرح و برنامه جامع شامل کاهش پرداختی مردم، ارتقاء کیفیت ویزیت، ترویج ازدواج طبیعی، مقیم کردن پزشکان متخصص، ارتقاء هتلینگ بیمارستان ها، اورژانس هوایی و پرداخت مبتنی بر عملکرد آغاز شد که بخشی از این هزینه ها از سوی خیرین بوده است.

انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.