مهرآبادی در جمع خبرنگاران:

247 هزار واحد مسکن مهر نیمه تمام است/ به دنبال مشتری هستیم

معاون وزیر و راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر از وجود ۲۴۷ هزار واحد مسکن مهر نیمه‌تمام در کشور خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان بنا بر خبر دریافتی، حسین مهرآبادی  معاون وزیر و راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران گفت: خوشبختانه با تلاشی که همکاران عزیز ما و همه دست اندرکاران عرصه ساخت و ساز مسکن در سطح کشور داشتند، علی رغم مشکلات مالی که پروژه‌های ما داشت و تنگناهای مالی که دولت با آن مواجه بود، ما تا به امروز بالغ بر یک میلیون و ۹۳۰ هزار واحد  مسکن مهر را در سطح کشور به اتمام رسانده ایم.

وی افزود: حدود ۲۷۴ هزار واحد مجموعه مسکن مهر نیز باقی مانده است، و از این میزان هم  تقریبا حدود ۱۶۰ هزار واحد آن دارای معارض بوده و یا مشتری نداریم که دنبال مشتری برای آن هستیم.

معاون وزیر و راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر تصریح کرد: دولت طی ۲ مصوبه دست ما را باز گذاشته، همه شرایط را برداشته و در مصوبه بعدی هم به ما این اجازه را داده است که این واحدها را برای اینکه منابع برگردد به شرکت ها، پیمانکاران برای خوابگاه و... بفروشیم تا تکمیل شده و در اختیار نیازمندان قرار داده شود.

وی افزود: حدود ۹ هزار واحد هم داریم که در مراجع قضایی تحت رسیدگی است و آن هم با دستوری که آقای لاریجانی، رئیس محترم قوه قضائیه دادند در اولویت رسیدگی قرار دارند که انشاء الله با رای قطعی قوه قضائیه آنها هم تعیین تکلیف شوند.

مهرآبادی ادامه داد: مابقی واحدها هم با توجه دستور رئیس جمهور محترم – که فرمودند تا پایان دولت یازدهم همه پروژه های مسکن مهر به اتمام برسد- ما همه نیروهایمان را بسیج کرده ایم و استانداران شوراهای مسکن را فعال و فعال و فعالتر کنند و در این رابطه آقای وزیر هم یک بخشنامه ای را به استانداران فرستادند که شوراهای مسکن فعال شود و همه تلاش کنند که این تاکید رئیس جمهور محترم محقق شود.

وی تصریح کرد: تا به امروز ما یک میلیون و ۸۰۵ هزار واحد از این پروژه ها را افتتاح کرده ایم و مابقی که تمام شده اما افتتاح نشده، به دلیل عدم تامین خدمات زیربنایی بوده است که آنها هم یک سری مشکلات منابع اعتباری دارند و ما دنبال این هستیم با هماهنگی  که انجام می گیرد و واحدهایی که به اتمام رسیده اند - منابع مالیشان برای تامین خدمات محدود است- تامین شود تا هر چه زودتر بتوانیم تحویل دهیم.

معاون وزیر و راه و شهرسازی گفت: در این دولت ما ۸۴۰ هزار واحد را تحویل داده ایم که ۵۵ درصد کل واحدهای تحویل شده تاکنون است و تعداد واحدهایی که در این دولت تحویل داده شده بیشتر است.

وی افزود: ۵۲ درصد کل اسناد اعیانی در این دولت صادر شده و نشان می دهد همکاران ما تلاش بسیار خوبی را در این دولت انجام داده اند.

مهرآبادی گفت: من امیدوارم با کمک استانداران محترم، به ویژه معاونین محترم عمرانی استانداران- که نقش بسیار برجسته ای در اتمام پروژه ها، کمک، حمایت و هدایت این بخش برای تسریع در تکمیل پروژه ها و تحویل آن به متقاضیان عزیز دارند- به لطف الهی و با حمایت این عزیزان به ویژه مدیران محترم راه و شهرسازی - که مسئولیت اصلی اینکار با آنهاست- بتوانیم سال آینده همه پروژه‌ها را به اتمام برسانیم و تحویل دهیم.

وی افزود: تا پایان دولت یازدهم طی برنامه ریزی ای که کرده ایم، پروژه های بلا معارض را تحویل خواهیم داد، اما مواردی که در دادگاه و... مطرح بوده فعلا از اراده ما خارج است. به این معنا که بایدپیگیری کنیم و باید دادگاه رای دهد و بعد از اینکه رای صادر شد، قاعدتا تعیین تکلیف و فعال می شود.

معاون وزیر و راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر خاطر نشان کرد: آنهایی که بلامعارض هستند یعنی مشکل خاصی ندارند- با توجه به اینکه بخشی از این منابع را باید مشتری پرداخت کند و بانک سهم خودش را داده اما چون متقاضی سهم خودش را پرداخت نکرده پروژه نیمه تمام مانده است- دنبال هستیم به هر نحو ممکن مشتری پیدا کنیم یا اگر مشکلات معارضین حل شوند همه واحدها را تحویل دهیم.

بنا براعلام رسانه ها : در حالیکه تصور می‌شد با افزایش سقف وام مسکن مهر به ۴۰ میلیون تومان مشکل بیشتر واحدهای مسکن مهر شهر جدید پردیس برطرف شود، گزارش‌ها حاکیست حساب‌های شرکت عمران شهر پردیس به دلیل آنچه که بدهی مالیاتی عنوان می‌شود بسته شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فرامرز
۰۰:۳۴ ۲۷ بهمن ۱۳۹۵
مشتری زیاد است شرایط شما مشکل ساز است که هر زمان قیمتها را بالا میبرید
آخرین اخبار