اصفهان؛

مراسم برگزاری جشن هفتادمین سالگرد تأسیس مدرسه دانشوری ابیانه

مراسم جشن هفتادمین سالگرد تأسیس مدرسه دانشوری ابیانه با مشارکت مردم و بنیاد جوانان ابیانه در این روستای تاریخی برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رضا علیرضایی عصر امروز در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: تعلیم و تربیت و آموختن علم و دانش، مسأله‌ای است که اهمیت آن بر هیچ‌کس پوشیده نیست و روستای کهن ابیانه نیز از دیرباز پیشتاز این امر بوده است.

وی افزود: با روی کار آمدن مدارس امروزی در ایران، روستای ابیانه به‌ عنوان یکی از پیشتازان عرصه تعلیم و تربیت، در سال 1326 نسبت به تأسیس دبستان دانشوری ابیانه که یکی از نخستین مدارس روستایی ایران است اقدام کرد.

رئیس شورای اسلامی روستای تاریخی ابیانه تصریح کرد: هم‌ اکنون بعد از گذشت 70 سال از تأسیس این دبستان، شایسته است تا از مقام والای مؤسسان، سازندگان، معلمان و بزرگانی که با تربیت دانش‌آموزان موفق دیروز و امروز روستای ابیانه در جشن باشکوهی تقدیر و تشکر به عمل آید تا افتخارات ابیانه و ابیانه‌ای بار دیگر بر همگان آشکار شود.

وی در ادامه بیان کرد: مردم ابیانه با نکوداشت مقام معلم و ارج نهادن به ارزش‌های برتر اجتماعی و فرهنگی در جامعه خود به سمت حفظ بیشتر هویت ابیانه‌ای و فرهنگ والای روستای کهن خویش گام نهند.

علیرضایی خاطرنشان کرد: ما به این نکته پی برده‌ایم که هر کاری باید حول محور فرهنگی و آداب‌ و رسوم محلی صورت پذیرد تا نتایج سیاسی، اقتصادی و اجتماعی پایداری داشته باشد و مردم بتوانند در سایه اثرات آن جامعه‌ای پایدار و پویا داشته باشند و جاری بودن زندگی را شاهد باشند و به همین دلیل مدیریت روستا کار خود را از ابتدا حول این محور شروع کرده و امیدوار‌ است اصحاب فرهنگ چه مسؤولان دولتی و چه صاحب‌نظران منطقه یار و مددکار این مهم باشند.

وی گفت: مراسم جشن هفتادمین سالگرد تأسیس مدرسه دانشوری ابیانه با مشارکت مردم و بنیاد جوانان ابیانه در روز پنج‌شنبه دهم فروردین‌ماه 1396 در این روستای تاریخی برگزار می‌شود.




انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.