سمنان؛

اجرای طرح شهاب در مدارس 6 شهر استان سمنان

طرح ملی شهاب به منظور شناسایی و هدایت استعداد های برتر دانش آموزی در شهرهای سمنان، شاهرود، گرمسار، دامغان، مهدیشهر و بسطام اجرا شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ 
داوود فیض رئیس بنیاد نخبگان استان سمنان در نشست اعضای این بنیاد با استاندار سمنان با اعلام این خبر گفت : تا پایان امسال این طرح در شهرستانهای سرخه و آرادان نیز اجرا می شود.

داوود فیض برگزاری آئین تجلیل از فرهیختگان علمی استان را یاد آور شد و گفت: تاکنون آئین تکریم از دکتر کردوانی و دکتر جلالی در گرمسار و شاهرود برگزار شده است و پایان امسال مراسم تجلیل از استاد نادعلیان و آیت الله فیض در مهدیشهر و سرخه اجرا می شود.

 وی از اجرای طرح جدید جوایز تحصیلی به دانشجویان مستعد خبر داد و گفت: دانشجویان واجد شرایط استان می توانند از تابستان امسال با ثبت نام در سامانه ثریا از این طرح استفاده کنند.

تقویت ارتباط با نخبگان دانشگاهی و دانشجویی و افزایش اطلاع رسانی خدمات بنیاد نخبگان از مهمترین محورهای مباحث نشست شورای علمی این بنیاد با استاندار سمنان بود.

محمدرضا خباز با مطرح کردن طرح گردش نخبگان به جای انتقال آنان به داخل استان وکشور گفت: باید شرایطی در بنیاد نخبگان با همکاری مراکز دانشگاهی ایجاد شود که نخبگان علمی خارج از کشور برای همایش ها و کارگاه های تخصصی به استان سفر کنند.

استاندار سمنان شناسایی نخبگان هم استانی و کشوری ساکن در خارج از کشور، فراهم آوردن استقرار دو هفته ای آنان در استان و برنامه ریزی برای بهره گیری مراکز دانشگاهی از دستاوردهای روز علمی دنیا را از وظایف جدید بنیاد نخبگان برای تقویت تحرک علمی برشمرد.

انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.