در صحن علنی مطرح شد؛

حاجی‌دلیگانی: کار هیأت نظارت بر مطبوعات در عدم صدور مجوز نشریات غیرقانونی است

نماینده مردم شاهین شهر گفت: هیأت نظارت بر مطبوعات در مهلت زمانی خود به خوبی نتوانسته و یا نخواسته به هزار و 200 موضوع مجوز نشریه پاسخ دهد که این مسئله خلاف قوانین است.

حاجی‌دلیگانی: کار هیأت نظارت بر مطبوعات در عدم صدور مجوز نشریات غیرقانونی است
به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر طی تذکری در صحن علنی  امروز (چهارشنبه 27 بهمن ماه) مجلس گفت: این چه خانه ملتی است که مردمی که قصد دیدن نمایندگان خود را دارند باید ساعت‌ها  در صف‌های تحویل وسایل در سرما و گرما بایستند.

وی تأکید کرد: این مسئله حالتی را ایجاد کرده که مردم به سختی با نمایندگان خود ملاقات کنند لذا اگر به هر حال ما نمی‌توانیم مردمی عمل کنیم حداقل علمایی عمل کنید که جنابعالی به عنوان ریاست مجلس قطعا به این موضوع احاطه دارید.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: حتی مردم وقتی به درب منازل علما هم می‌روند به راحتی وارد خانه علما می‌شوند که ما نباید بگذاریم شأن مجلس با این موضوع به مخاطره بیفتد.

این نماینده مجلس در ادامه با اشاره به سوال اخیر خود از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره چرایی عدم تعیین تکلیف قانون متقاضیان جهت تسریع در مورد صدور مجوز نشریه گفت: معتقدم هیأت نظارت بر مطبوعات در مهلت زمانی خود به خوبی نتوانسته و یا نخواسته به هزار و 200 موضوع مجوز نشریه پاسخ دهد که این مسئله بر خلاف قوانین می‌باشد.

این نماینده مجلس در ادامه گفت: همچنین وزیر در جلسه خود با بنده به من گفتند که به هر حال ما با همراهی مجلس تصمیم گرفته‌ایم که صدور مجوز نشریه را متوقف کنیم، وزیر به گونه‌ای صحبت کردند که بنده احساس کردم گویا آقای وکیلی که از طرف مجلس به عنوان ناظر مجلس بوده‌اند با این موضوع همراهی نداشتند.

حاجی دلیگانی ادامه داد:‌ همچنین قبلا هم که آقای مطهری در جلسات هیأت نظارت شرکت کردند ظاهرا به نوعی قانون‌شکنی اتفاق افتاده که به  نوعی این قانون‌شکنی شدیدتر شده است.

در ادامه علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به تذکر نخست نماینده شاهین شهر گفت: مجموعه بخش‌های دفاتر نمایندگان در اختیار مردم است و مرتبا مردم تا آخر شب در مجلس حضور دارند اما مجموعه مجلس یک سری نظامات حفاظتی دارد که مجموعه حفاظت آنها را دنبال می‌کنند منتها اگر شما می‌‌خواهید خارج از همه نظامات باشید باید یک جای دیگری برای شما در نظر گرفت وگرنه کل حفاظت مجلس یک جور فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار