ارائه آموزش‌های رایانه‌ای به سوادآموزان سازمان نهضت

معاون آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی از اجرای طرحی با همکاری بنیاد ICDL برای آموزش رایانه به سوادآموزان دوره انتقال خبر داد.

ارائه آموزش‌های رایانه‌ای به سوادآموزان سازمان نهضت
به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد مهدی زاده معاون آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی در ششمین همایش سالانه ICDL ایران که از صبح امروز در حال برگزاری است، گفت: ۲۰ میلیون بیسواد و کم‌سواد در کشور داریم که از آشنایی با رایانه و کار کردن با آن محروم هستند، در واقع به دلیل نداشتن سواد لازم، این فن‌آوری به جای فرصت تهدیدی برای آن‌ها محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: ۱۲ میلیون کودک بی‌سواد نیز داریم که برای این تعداد امکان یادگیری آموزش رایانه وجود دارد، اما ۲۰ میلیون نام برده شده شرایط چندان مناسبی برای رویارویی با تغییرات پر شتاب تکنولوژی را ندارند.

معاون آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی بیان کرد: بی سوادی این ۲۰ میلیون نفر می‌تواند بر شرایط زندگی سایر افراد جامعه تاثیرگذار باشد. در این خصوص می‌توان کشاورزی را مثال زد که سواد استفاده از سموم را طبق دستورالعمل ندارد و آسیب آن متوجه جامعه می‌شود. بنابراین آموزش افراد متناسب با تکنولوژی‌های روز ضروری است.

مهدی‌زاده از تدوین طرحی طی سه سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: با توجه به مذاکراتی که با سازمان پژوهش انجام شد، طرحی را برای آموزش ICDL به افراد تحت پوشش سازمان نهضت مورد توجه قرار دادیم.

وی افزود: با توجه به این طرح تعداد شرکت‌کنندگان در سال اول ۲۵ نفر، سال دوم ۵۰۰ نفر و سال سوم به هزار و ۵۰۰ نفر افزایش پیدا کرده و این طرح برای ۱۱ استان اجرایی می‌شود.

مهدی‌زاده اضافه کرد: طرح با نام آشنایی با رایانه در کلاس‌های دوره انتقال به سوادآموزان ارائه می‌شود و تاکنون شاهد استقبال خوبی از آن بودیم.

معاون آموزشی سازمان نهضت بیان کرد: در این طرح ۶۰ ساعت آموزشی و سه کتابچه تحت عناوین آشنایی با حروف انگلیسی، آشنایی با اصطلاحات رایانه، آشنایی با برنامه‌های کاربردی رایانه برای سوادآموزان در نظر گرفته شده است که امتحان این افراد را بنیاد ICDL به عهده دارد.

مهدی‌زاده تصریح کرد: به عنوان یک وظیفه اجتماعی و قانونی آمادگی کمک به افراد برای آشنایی بیشتر با فناوری‌های روز را داریم و به دنبال توسعه طرح نامبرده هستیم البته در این راه به دنبال توجه به چگونگی آموزش بهتر برای سوادآموزان هستیم.

وی یادآور شد: سال آینده این طرح را برای سراسر کشور تامین می‌دهیم و قصد تلفیق سوادآموزی با ICT را داریم، همچنین در مراکز یادگیری محلی به این نوع آموزش‌ها توجه می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار