۲۰ سلامتکده طب سنتی با نقشه ایرانی اسلامی ساخته می‌شود

معاون وزیر بهداشت در امور طب سنتی با اشاره به توسعه زیرساخت های طب سنتی گفت: ۲۰ سلامتکده طب سنتی درکشور ساخته می شود.

محمود خدادوست معاون وزیر بهداشت در امور طب سنتی خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به توسعه زیرساخت ها  در طب سنتی در چند سال اخیر گفت: در دولت یازدهم دفاتر و ادارات توسعه و تعالی طب سنتی در چارت تشکیلاتی دانشگاه های علوم پزشکی کشور شکل گرفت.
 
وی با بیان اینکه توسعه سلامتکده‌های طب سنتی از نظر توسعه زیرساختی به رشد و توسعه این طب و دسترسی مردم به متخصصان و داروسازان طب سنتی کمک زیادی می کند، افزود: اکنون ۲۰ سلامتکده در کشور داریم که با دستور وزیر بهداشت احداث ۲۰ سلامتکده دیگر با نقشه تیپ ایرانی اسلامی به این ۲۰ سلامتکده افزوده می‌شود.
 
خدادوست عنوان کرد: تا کنون ۱۰ سلامتکده که نقشه‌های سازه مهندسی و جانمایی‌ها آن‌ها انجام شده بود، وزارت بهداشت در فاز اول هزینه‌ها را به این ۱۰ سلامتکده پرداخت کرده و عملیات ساخت این آن‌ها در دست اجرا است.
 
خدادوست اظهار داشت: ۵ دانشگاه علوم پزشکی اخیرا نقشه‌های سازه‌های سلامت‌کده خود را آماده کرده که به تایید دفتر فنی در وزارت بهداشت رسیده و به زودی فاز اول پرداخت هزینه‌ها به این ۵ سلامت کده آغاز می‌شود.
 
معاون وزیر بهداشت با اشاره به وضعیت ۵ سلامتکده دیگر گفت: ۵ دانشگاه علوم پزشکی هنوز نقشه‌هایی سازه‌های سلامت کده آماده نکردند که امیدواریم تا پایان سال نقشه‌های آن‌ها آماده شده و در لیست پرداخت هزینه‌ها برای احداث سلامت‌کده قرار گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار