کارشناس عرب: سياست های ترامپ در مسئله فلسطين مبهم است

یک کارشناس سیاسی عرب سیاست های ترامپ در مسئله فلسطین را مبهم دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العربیه، عماد حرب در گفتگو با این شبکه از واشنگتن درباره مواضع دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در خصوص صلح میان فلسطینیان و صهیونیست ها و در پاسخ به این پرسش که آیا مواضع ترامپ نشان می دهد وی به صورت قاطع از مواضع اسرائیل حمایت کرده است،
 
گفت: من فکر نمی کنم آنچه را رئیس جمهور ترامپ گفته به معنای پذیرش کلی سیاست های اسرائیل باشد. وی درباره افزایش شهرک سازی های اسرائیل هشدار داده است. مشکل بزرگ در این است که رئیس جمهور آمریکا حمایت مطلق خود را از مواضع دولت های سابق این کشور مبنی بر گزینه دو کشور اعلام نکرده است.
 
همان طور که صائب عریقات گفته است سیاست های آمریکا به تشکیل یک کشور با دو نظام سیاسی تبعیض نژادی منجر خواهد شد. همچنین باید سیاست خارجی ترامپ را ادامه سیاست های داخلی وی بدانیم. ترامپ با بحران های زیادی در کاخ سفید روبروست.
 
مشاور امنیت ملی وی استعفا کرده و ترامپ به دنبال به دست آوردن حمایت های بیشتر داخلی است. وی افزود: دولت ترامپ هرگز به حقوق فلسطینیان و قدس شرقی به عنوان پایتخت کشور فلسطین پایبند نیست.
 
نمی توان به صورت قاطع بر این مسئله تاکید کرد که ترامپ با گزینه دو کشور مخالف است یا از گزینه یک کشور حمایتی می کند بلکه تلاش می کند آنچه را که اسرائیلی ها می خواهند بشنود، بگوید و همچنین به فلسطینیان بگوید که به دنبال راهی برای حل این مشکل است.
 
وی در پاسخ به این پرسش که اگر ترامپ از گزینه دو کشور عقب نشینی کند چه گزینه جدیدی را مطرح خواهد کرد، گفت: تنها گزینه تشکیل دولت فلسطین در مناطق خودگردان و خارج از شهرک های اسرائیل است. 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار