سمنان؛

معرفی برترین های سوگواره ملی و بین‌المللی عکس مهر محرم در سمنان

نهمین سوگواره ملی و دومین سوگواره بین المللی عکس مهر محرم ، با معرفی برترین به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ آئین اختتامیه نهمین سوگواره ملی و دومین سوگواره بین المللی عکس مهر محرم با معرفی برترین ها با حضور مسوولانی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استان در مجتمع فرهنگی هنری کومش سمنان برگزار شد.

دبیر اجرایی سوگواره عکس و فیلم کوتاه مهر محرم و فیلم کوتاه در این آئین گفت: در مجموع بیش از ١٠٠ اثر ازعکاسان ملی و بین المللی در این سوگواره ارائه شده بود.

میثم قدس پور با اشاره به ارسال هفت هزار و ٦٠٠ اثر به سوگواره بین المللی مهر محرم در سال 95، افزود: آثار رسیده به سوگواره سال 95 نسبت به سال گذشته ٢٥ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه در بخش بین المللی آثاری از ١٣ کشور عراق، لبنان، سوریه، هندوستان، پاکستان، افغانستان، نیجریه، انگلستان، آذربایجان ، کانادا، استرالیا و گرجستان به این سوگواره ارسال شده بود ،تصریح کرد: در بخش عکس، هفت هزار و ٥٠٢ تصویر و در بخش فیلم کوتاه ٩٨ فیلم به دبیرخانه این سوگواره رسید که داوری تخصصی بخش عکس صورت گرفته است.

قدس پور افزود: نمایشگاه های عکس مهر محرم در بخش های بین المللی با موضوع راهپیمایی اربعین حسینی و در بخش ملی با موضوع آیین های عزاداری مردم ایران اسلامی در ماه محرم به ویژه استان سمنان است.

با رای هیات داوران در بخش تک عکس ملی آیین ها فرشید احمدپور از آذربایجان شرقی، امیرحسین کمالی از اصفهان و میلاد پروز از تهران و در تک عکس ملی نگاه نو حامد لک از تهران، محمدعلی انتظاری از یزد و مهدی قاسمی از اصفهان عنوان های اول تا سوم را کسب کردند.

در این 2 بخش محمد صفر پور از خراسان شمالی، مریم حامدی و سیدمحمد صادق حسینی از فارس در بخش تک عکس ملی آیین ها و نیز روح الله صالحی از استان مرکزی و میلاد اوجاقلو از زنجان در قسمت تک عکس ملی نگاه نو توسط داوران شایسته تقدیر شناخته شدند.

در قسمت مجموعه عکس ملی نیز حسین ساکی از تهران اول شد و هیات داوران مجید حجتی از اصفهان را شایسته تقدیر شناخت، در بخش بین المللی سوگواره عکس مهر محرم نیز هیات داوران مهدی مهینی از تهران، احسان مهدیان از آذربایجان غربی و علی ابک از سمنان را در بخش تک عکس بین المللی با موضوع اربعین در رده های اول تا سوم معرفی کرد و آثار حسین حاجیلری از تهران، مهدی بذری و امیر قیومی را شایسته تقدیر شناخت.

در بخش مجموعه عکس بین المللی با موضوع اربعین نیز عارف کریمی از گلستان اول شد و سیدمحمد حسینی از تهران شایسته تقدیر معرفی شد.

در قسمت تک عکس بین المللی با موضوع آیین ها نیز رضا حیدری شاه بیدک از افغانستان اول شد، حسین عباس از پاکستان در جای دوم قرار گرفت و رضا امیرنیا از انگلستان نیز سوم شد و هیات داوران یک پویش اجتماعی از کانادا، احمد زهرالدین از لبنان و سیدجمال سجادی از افغانستان را شایسته تقدیر خواند.

سوگواره ملی و بین المللی عکس مهر محرم بخش تجربه ملی و بین المللی نیز داشت که در بخش ملی اصغر عاصم کفاش از تهران، کیانوش سعادتی از گلستان و سیدعلیرضا رجایی شوشتری از خراسان رضوی و در بخش تجربه بین المللی نیز امیر قیومی از فارس، جابر غلامی از مرکزی و مصطفی صادقی از مازندران به عنوان نفرات برگزیده معرفی و جائزه پنج میلیون ریال این سوگواره را کسب کردند.

در قسمت استان سمنان نیز وحید نجار، بهزاد دوست محمدی و یعقوب پازوکی عنوان های اول تا سوم را کسب کردند و سیدعابد میرمعصومی و احمد صبوری شایسته تقدیر شناخته شدند.

این سوگواره به نفرات اول تا سوم بخش مختلف جوائز نقدی از ١٠ تا ٢٥ میلیون ریال اعطا کرد.
در مجموع بیش از هفت هزار و ٥٠٠ عکس در بخش های ملی، استانی و بین المللی به این سوگواره رسیده بود که نسبت به سال قبل از رشد ٢٥ درصد برخوردار است.

انتهای پیام / د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار