پیشنهاد آخر هفته فرهنگی؛

در روزهای پایانی هفته با کودکان خود به سینما بروید

پایان هر هفته فرصت مناسبی است تا با انجام دادن کارهای نیمه تمام هفته، فرصتی را برای تفریح و گشت و گذار با خانواده به دست آوریم.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایان هر هفته فرصت مناسبی است تا با انجام دادن کارهای نیمه تمام هفته و بعد از تمام مشغله‌های کاری و ذهنی، فرصتی را برای تفریح و گشت و گذار با خانواده و دوستان بدست آوریم. به همین منظور در بسته فرهنگی به معرفی آثاری در این زمینه‌ها می‌پردازیم که دیدن، خواندن و شنیدن آن‌ها می‌تواند برای مدت کوتاهی هم که شده ذهنمان را فارغ از مسائل روزمره کند.

* سینمایی آخر هفته   

پایان این هفته را با کودکان خود به تماشای فیلم سینمایی «مبارک» بروید. فیلم انیمیشنی «مبارک» با بازی الناز شاکردوست و امیر رهبری در 90 دقیقه، داستان دختری به نام گل پری با بازی‌ النازشاکردوست است که درگیر ماجرای عروسک‌ها می شود که از داستان‌های نقالی پدر بزرگش وارد زندگی او شده اند.

این فیلم سینمایی در سال 92 به کارگردانی محمد رضا نجفی امامی و تهیه کنندگی علی نجفی امامی و علی پایاب ساخته شده و در فضای رئال انیمیشنی، لحظات شادی را همراه مخاطبان خردسال، نوجوانان و حتی بزرگسالان است.

عوامل این فیلم سینمایی عبارتنداز:
نویسنده : بهروز واثقی ، مدیر فیلمبرداری: علیرضا برازنده ، تدوین: سپیده عبدالوهاب، طراح صحنه و لباس : اصغر نژاد ایمانی ، مدیر صدابازیگران: محمد رضا علیمردانی ، طراح و چهره پرداز: علیرضا خورشید ، صدابردار: حمید اسلامی ، طراح کاراکتر : حامد کمالی ، ساخت عروسک : کامران خلج ، طراح لباس عروسکها : سحر عبدالهی ، برنامه ریز: سید مهدی فرخ پور، جواد گنجی ،جلوه های بصری: محمدرضا نجفی امامی ، عکاس: آرش صادقی ، مدیر تولید: مهدی مددکار ، منشی صحنه: پانته آ حسینی ، گروه رسانه ای: عباس وردی ، مهسا بایگان

* تئاتر آخر هفته

نمایش «غبار» به کارگردانی: محمد رضا مداحیان و نویسندگی: انوش معظمی تا دوشنبه 16 اسفند ماه به مناسبت شهادت حضرت فاطمه (س) در تالار وحدت به روی صحنه می رود.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: 
به راستی چه کسی می داند، درد پهلوی شکسته از میخ در سخت تر بود یا تحمل نیش زبان های از غبار جهل بر آمده در آنسوی در؟ دیدن ریسمان بر دستان خداوندگار ذولفقار دردناکتر بود ، یا بی وفایی سبک مغزان سست عهد؟ و با تحمل این همه و کوهی از دیگر مصائب، خانم فاطمه (س) به سوی بهشت بال گشود و علی (ع) همچنان، چون کوهی استوار، پا برجاست و تا همواره تاریخ، سنگ محک مظلومیت است و صبر و درایت! گروهی را عقیده برانیست که تاریخ دم به دم و نو به نو خود را باز می نمایاند ... پرسش اساسی اینست: من، در کدام سوی در ایستاده ام؟!..

همچنین بازیگرانی چون؛ اردلان شجاع کاوه، میرطاهرمظلومی، شهرام عبدلی، خسرو شهراز، جواد زیتونی، محسن افشار، شاپور کلهر، مهدی طهماسبی، یحیی ایراندوست، انوش معظمی به ایفای نقش پرداخته اند.

گفتنی‌است؛ نمایش غبار به تهیه کنندگی طاهر ده پهلوان از سه شنبه 19 بهمن تا 16 اسفند ماه در دو نوبت  ۱۸:۰۰ و ۲۱:۰۰ در تالار وحدت به اجرا در می آید.

* گالری آخر هفته

جمعه این هفته نمایشگاه ارسباران میزبان نمایشگاه عکس سهیل قنبرزاده ُگرگری است.
این نمایشگاه در روز جمعه 29 بهمن ماه در گالری شماره یک فرهنگسرای ارسباران افتتاح می شود و تا 8 اسفند ماه در این مکان از ساعت 14 تا 20 دایر است.

* فیلم تلویزیونی آخر هفته

پایان این هفته فیلم تلویزیونی «روز چهاردهم» به کارگردانی «محمود ناظری»، جمعه  29 بهمن‌ماه ساعت 16 از شبکه یک سیما پخش خواهد شد. 
 
در خلاصه داستان این  فیلم سینمایی آمده است: 
«الهه صبوری» یک خانم مهندس موفق و کاردان است که در صنایع پتروشیمی «عسلویه» خدمت می‌کند. او که اهل «شیراز» است 15 روز در «عسلویه» و 15 روز از ماه را در «شیراز» زندگی می‌کند! همسرش «مهراد» از این وضعیت خسته شده و از «الهه» می‌خواهد تا از شغلش کناره‌گیری کند و به «شیراز» بازگردد! اما «الهه» جوانی‌اش را بر سر این کار گذاشته و پس از 10 سال تلاش شبانه‌روزی موقعیت شغلی بسیار خوبی پیدا کرده و نمی‌تواند به همین راحتی به خواسته شوهرش تن دهد.... 

در فیلم تلویزیونی «روز چهاردهم»؛ «مارال فرجاد»، «سعید داخ» و «شهرام عبدلی» هنرنمایی کرده‌اند.


گزارش از محدثه نعمتی


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.