استان بوشهر تا فردا بارانی خواهد بود

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به این که فعالیت سامانه بارشی تا جمعه ادامه دارد، گفت: البته تمرکز بارش‌ها در نیمه جنوبی استان خواهد بود.

استان بوشهر تا فردا بارانی خواهد بودبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، پیام مساعدی  اظهار داشت: از روز گذشته با آغاز موج جدیدی از بارندگی‌ها، اکثر مناطق استان به‌ویژه نیمه جنوبی از بارش‌های مطلوبی برخوردار شدند. بررسی نقشه‌ها بیانگر تداوم بارندگی‌ها در اکثر نقاط استان تا پایان روز جمعه است و طی این مدت تمرکز بارش‌ها در نیمه جنوبی استان خواهد بود.

مساعدی افزود: همچنین از عصر فردا همزمان با خروج تدریجی سامانه از استان، وزش باد شدید شمال غربی از سمت شمال استان آغاز می شود و با توجه به تداوم آن تا روز دوشنبه آینده، ضمن کاهش محسوس دما در همه نقاط استان، خلیج فارس نیز مواج و متلاطم خواهد شد.  همچنین به دلیل رطوبت بالای هوا وقوع پدیده مه در برخی نقاط استان دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: برای ۲۴ ساعت آینده آسمان استان نیمه ابری تا ابری همراه با وزش باد و بارش پراکنده باران، گاهی رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش تندباد لحظه ای و در برخی نقاط ریزش تگرگ خواهد بود.

مساعدی افزود: جهت باد نیز متغیر، غالباً شمال شرقی تا جنوب شرقی و در نواحی جنوبی استان جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۱۲ تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و به طور لحظه‌ای بیش از ۴۸ کیلومتر در ساعت خواهد بود. ارتفاع موج دریا بین ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و سواحل جنوبی استان ۹۰ تا ۱۸۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام /پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.