ساری؛

سرطان رحم دومین سرطان کشنده زنان

سرطان رحم شایع‌ترین و دومین سرطان بعد از سرطان پستان میان خانم ها است.

دکتر قاسم جان بابایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در حاشیه کنفرانس پیشگیری و غربالگری سرطان دهانه رحم در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه سرطان رحم شایع‌ترین و دومین سرطان بعد از سرطان پستان میان خانم ها است، استرس‌های محیطی، تغذیه نامناسب، عدم تحرک کافی، افزایش سن، تعدد نزدیکی در زنان، نزدیکی در سنین پایین و استعمال سیگار را از عوامل خطرساز بروز سرطان در زنان اعلام کرد که روی سلامت رحم تاثیرات سوء می‌گذارد.

وی افزایش امید به زندگی و بالا رفتن میانگین سن زنان در جامعه را از دلایل افزایش بیماری سرطان رحم اعلام کرد و افزود: با پیشرفت هایی که در درمان این نوع سرطان انجام شده میزان مرگ و میر نیز در این زمینه کاهش یافته است.

وی از ایجاد زیرساخت هایی در مراکز بهداشتی مازندران برای شناسایی به موقع بیماری سرطان در زنان خبر داد که در صورت مشاهده علائم بیماری، با کمترین هزینه و کمترین ایجاد تخریب در سیستم بدن، تومور را شناسایی و خارج می کند.

سرطان رحم دومین سرطان کشنده زنان

دبیر علمی همایش نیز بر لزوم مراجعه مکرر و سالانه زنان به پزشک و معاینات دقیق برای تست سرطان ها تاکید کرد و تشخیص زودرس را در درمان آن تاثیرگذار دانست.

زینب نظری تشخیص زودرس سرطان رحم را در کنترل و درمان آن بسیار موثر اعلام کرد و گفت: بانوان متاهل، از سن 30 سالگی به بالا هر 5 سال یکبار با انجام تست ویروس و آزمایش پاپ‌اسمیر می توانند از ابتلا به آن پیشگیری و در صورت ابتلا با درمان موقع سلامتی خود را به دست آورند.

وی گفت: آزمایش پاپ‌اسمیر بهترین روش تشخیص سرطان رحم است که با این روش به راحتی می‌توان از مراحل پیشرفت بیماری سرطان رحم جلوگیری کرد.

سرطان رحم دومین سرطان کشنده زنان

250 متخصص و کارشناس زنان و زیمان در کنفرانس یک روزه پیشگیری و غربالگری سرطان دهانه رحم با ارائه بروزترین روش‌های تشخیص و درمان سرطان‌های شایع زنان به ویژه سرطان گردن رحم آشنا شدند.

از 4 هزار بیمار سرطانی شناسایی شده سالانه در مازندران نیمی مربوط به خانم هاست.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.