رحیم‌پور در نشست بین‌المللی افغانستان مطرح کرد؛

اعلام آمادگی ایران برای کمک به روند صلح در افغانستان

اجلاس مشورتی شش‌جانبه در خصوص وضعیت افغانستان و روند صلح در آن کشور با میزبانی دولت روسیه برگزار شد.

اعلام آمادگی ایران برای کمک به روند صلح در افغانستانبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اجلاس مشورتی شش‌جانبه در خصوص وضعیت افغانستان و روند صلح در آن کشور با میزبانی دولت روسیه و با شرکت نمایندگان ویژه و مقامات ارشد کشورهای روسیه (برات چیکوف رئیس هیات روسیه در مذاکرات چندجانبه خزر)، جمهوری اسلامی ایران، افغانستان، چین، پاکستان و هند در وزارت امور خارجه روسیه در مسکو برگزار شد.

هیات نمایندگی کشورمان به ریاست ابراهیم رحیم‌پور معاون وزیر امور خارجه در امور آسیا، اقیانوسیه و مشترک المنافع و مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدارسیون روسیه در این اجلاس شرکت کردند.

شرکت‌کنندگان در این جلسه رویکردهای منطقه‌ای به وضعیت امنیتی افغانستان و فعالیت‌های گروه‌های ترورریستی در منطقه را بررسی و اقدامات مناسب برای تقویت روند صلح و آشتی ملی در افغانستان با دولت آن کشور را مورد بررسی قرار دادند و توافق کردند که تلاش‌ها برای مبارزه با گروه‌های تروریستی و افراط‌گرایی تکفیری و همچنین مشورت‌ها برای صلح پایدار در افغانستان و براساس اصول مشخص برای بازگشت گروه‌های مخالف مسلح افغانستان به زندگی مسالمت‌آمیز را تشدید کنند.

معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت خارجه کشورمان نیز در این جلسه بر لزوم مشارکت کشورهای منطقه در این مشورت‌ها تاکید و آمادگی کشورمان برای کمک به روند صلح در افغانستان را اعلام کرد.

در پایان این جلسه بیانیه نشست منتشر شد و شرکت‌کنندگان توافق کردند دور بعدی‌ مشورت‌ها با مشارکت دیگر کشورهای همسایه افغانستان و کشورهای آسیای میانه برگزار شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار