ترفندى براى لاغرى شاغلان پشت ميز در حين كار

محققان به روشى جديد در طرز ايستادن و نشستن پى بردند كه مى توان در محل كار و زمان هاى پشت ميز نشينى وزن كم كرد.

به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ اضافه وزن و چاقى به دليل ماشينى شدن زندگى و پشت ميز نشينى يكى از معضلات تهديد كننده سلامت بشر امروز است، بسيارى از افراد ساعت هاى طولانى از وقت خود را در محل كار و پشت ميز گذرانده و فرصتى براى انجام تمرين هاى ورزشى ندارند به همين دليل محققان به دنبال روش‌هايى موثر براى كاهش وزن و افزايش چربى سوزى در حين كار و فعاليت هاى روزانه افتادند.

در مطالعه جدیدى دانشمندان نشان دادند كه  استفاده از روش ميز ايستاده تاثير زيادى در كاهش وزن و آسيب هاى ناشي از پشت ميزنشينى بر سلامتى انسان دارد.

در این تحقيقات، پژوهشگران دريافتند كه ايستادن با تعداد دفعات بيشتر در بين زمان هاى پشت ميز نشينى حين كار بيش از ايستادن هاى طولانى در كاهش وزن نقش دارند.

مطالعه جدید در دانشگاه گلاسکو انگلستان انجام شده و دانشمندان نشان دادند، افرادى كه تمايل دارند در حين كار و پشت ميز نشينى وزن خود را كم كنند به جاى آنكه تمركز خود را بر ايستادن به مدت طولانى قرار دهند، بهتر است بر روی تعداد دفعات ايستادن خود و افزايش آن تمركز كنند.

در اين مطالعه نشان داده شد، مردانى كه در طول هشت ساعت كارى بين زمان هاى پشت ميز نشينى از جاى خود بلند شده و  90 ثانیه ايستاده فعاليت كردند بيش از مردانى كه در طول روز به مدت ١٥ دقيقه و در مجموع معادل زمان گروهى قبلى ايستاده بودند، كاهش وزن داشتند كه در نتيجه با وجود اينكه هر دو گروه به يک اندازه زمان در طول روز ايستاده بودند اما مردانى كه تعداد دفعات بيشتر از جاى خود بلند شده و مجدد نشسته و به كار خود ادامه دادند سرعت و ميزان كاهش وزن بيشترى را تجربه كردند.

دانشمندان اظهار داشتند كه نتايج تحقيقات بسيار تعجب آور بودند، اما در واقع به دليل اينكه در روند بلند شدن و نشستن عضله ها به يكباره دچار تغيير حالت شده انرژى بيشتر در اين بلند شدن و نشستن ها نسبت به ايستادن  به مدت طولانى در بدن سوزانده و در نتيجه فرد بيشتر كاهش وزن پيدا مى كند.

منبع: health.com

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار