واکنش‌ها به حمایت دولت ترامپ از سران فتنه؛

حسن‌بیگی: هیچ کشوری حق دخالت در امور داخلی کشورهای دیگر را ندارد/ اگر آمریکا بود سران فتنه را به زندان می‌انداخت

عضو هئیت رئیسه کمیسیون امنیت ملی گفت: با وجود اقدامات مخرب فتنه‌گران در سال 88، جمهوری اسلامی این افراد را تنها در حصر خانگی قرار داده در حالی که اگر آمریکا بود، آنان را به زندان می‌انداخت.

حسن‌بیگی:ابوالفضل حسن‌بیگی عضو هئیت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرامون بیانیه وزارت امورخارجه آمریکا در رفع حصر سران فتنه اظهار داشت: طبق منشور ملل، کشورها مستقلند و هیچ کشوری مجاز نیست در امور کشورهای دیگر دخالت کند.

وی با بیان اینکه بهانه آمریکایی‌ها برای دخالت‌ در امور دیگر کشورها تحت عنوان حقوق بشر مطرح می‌شود، ادامه داد: آمریکایی‌ها خود به خوبی می‌دانند که بر اساس قانون اگر امنیت و منافع ملی کشوری دیگر را به خطر بیاندازند، قوه قضائیه آن کشور می‌تواند وارد بشود و حکمش هم لازم‌الاجرا است.

عضو هئیت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها به هیچ وجه مجاز به دخالت در امور کشورمان نیستند، تصریح کرد: آنان خودشان را کدخدای دنیا می‌دانند در حالی که باید بدانند امروز دنیای چندقطبی شکل گرفته و فضای تک قطبی فروپاشیده شده است.

حسن‌بیگی با اشاره به دخالت آمریکایی‌ها در مسائل داخلی ایران به ویژه در رابطه با قضایای سال 88 گفت: برخی افراد و جریان‌های سیاسی ما در سال 88 از خارج از کشور دستور می‌گرفتند و تحت حمایت سازمان‌های سیا و موساد، ضربات سنگین و طاقت‌فرسایی را به کشور وارد کردند و مردم به دلیل اقدامات آنان، چندین ماه در عذاب و گرفتاری بودند.

عضو هئیت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی افزود: با وجود اقدامات مخرب فتنه‌گران در سال 88، جمهوری اسلامی بر اساس حقوق اسلامی این افراد را تنها در حصر خانگی قرار داده که از آزادی‌های خاصی نیز برخوردار هستند در حالی که اگر آمریکا بود، آنان را به زندان می‌انداخت.

وی با بیان اینکه سران فتنه هنوز هم با آمریکایی‌ها در ارتباط هستند، تصریح کرد: عده‌ای از سران فتنه نیز این روزها در لندن مأوا گرفته‌اند و همواره با سازمان‌های سیا و موساد در ارتباطند و همواره در پی اخلال در نظم عمومی کشورند.

حسن‌بیگی ادامه داد: این افراد می‌خواهند بر اساس سیاست‌های گذشته و انقلاب‎های مخملی که زمانش گذشته رفتار کنند در حالی که بهتر است بدانند مردم دنیا امروز بیدارند و افکار عمومی دنیا هر نوعی انقلابی را که آمریکایی‌ها بخواهند تدبیر و مدیریت کنند، ضد نظم عمومی و منافع ملی می‌دانند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار