معاون وزیر اقتصاد و دارایی خبر داد:

۴ میلیارد دلار فاینانس خارجی برای پالایشگاه گنو و نیروگاه بندرعباس

معاون وزیر اقتصادی و دارایی گفت: ۴ میلیارد دلار فاینانس خارجی برای احداث پالایشگاه بهمن گنو و نیروگاه بندرعباس در استان هرمزگان تخصیص یافت.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان محمد خزاعی ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران بیان داشت: بانک‌های توسعه‌ای مثل بانک توسعه اسلامی، زیرساخت آسیا، بانک جهانی، بانک مرکزی و ... بر اساس سرمایه‌گذاری خارجی و همین‌طور فاینانس‌هایی که برای کشور تدارک می‌شود با ما همکاری می‌کنند.

معاون وزیر اقتصاد و دارایی عنوان کرد: ۵ پروژه در استان هرمزگان با بهره گیری از منابع بانک توسعه اسلامی با اعتباری بالغ بر ۲۳۳ میلیون دلار در حال احداث است همچنین شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان برای ثبت شبکه آب ملی جگین و آب‌رسانی از بندرعباس به قشم، گسترش کارگاه‌های کشتی‌سازی بندرعباس، افزایش اعتبار سد جگین و سد سرنی هم در فهرست اعتبارات تخصیص یافته از سوی بانک توسعه اسلامی است. ۱۶ پروژه از محل سرمایه‌گذاری خارجی غیر از فاینانس در این استان در حال اجراست.

رئیس‌کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران حجم کل سرمایه‌ای مصوب را حدود ۴ میلیارد دلار اعلام کرد و افزود: نزدیک به یک میلیارد دلار از سرمایه‌گذاری‌های مصوب تاکنون جذب شده که بر اساس اطلاعاتی که از بانک مرکزی برای ورود ماشین‌آلات به‌دست‌آمده نرخ خوبی بوده و طبیعی است که تمامی منابع مالی یک سرمایه‌گذاری یکجا وارد کشور نشده و طی چند سال این امر محقق می‌شود.

وی ضمن ابراز امیدواری برای ادامه این روند اضافه کرد: در حال حاضر برای دو طرح عمده به دنبال تدارک از منابع مالی خارجی به‌صورت وام خارجی و فاینانس هستیم که یکی ساخت پالایشگاه بهمن گنو است که در خصوص بیش از دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار با اگزیم بانک چین مذاکراتی انجام و بسیاری از مراحل آن را و کارهای نهایی این پروژه را در کمیته تأمین راهبری منابع مالی انجام داده‌ایم.

معاون وزیر اقتصاد و دارایی افزود: روز دوشنبه نیروگاه هرمزگان کلنگ زنی خواهد شد، شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی مدیر این پروژه خواهد بود. هزینه طرح یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار بوده که تمام کارهای آن انجام‌شده است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار