حال وخیم بیمه در بیمارستان های اصفهان/ تشدید نگرانی مردم و تداوم کنش وزارت بهداشت و تامین اجتماعی

کنش میان وزارت بهداشت و سازمان تامین اجتماعی درارایه خدمات بیمه ای به بیماران موجی از نگرانی را در مردم برای دریافت خدمات درمانی ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هنوز چند ساعت از آن که برخی بیمارستانهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اعلام کردند در مقابل عدم پرداخت تعهدات سازمان تامین اجتماعی قادر به ادامه خدمت رسانی تحت پوشش تامین اجتماعی نیستند نگذشته بود که‌ استاندار اصفهان بانی جلسه مشترکی شد و نهایتا در خبرها آمد که با وساطت استاندار، ده درصد مطالبات همان روز واریز شده و تامین اجتماعی متعهد شده سی درصد را ظرف ده روز دیگر واریز نماید و مابقی را تا پایان ماه تعیین تکلیف کند ‌.

برخی منابع همان زمان اظهار می کردند که اظهارات خصوصی در برخی محافل نزدیک حکایت از آن دارد که‌ سازمان بیمه گر مذکور ظاهراً قصد عملیاتی کردن موضوع مورد تفاهم را ندارد  و شنیده ها حاکی از آن است سازمان مذکور از همان روز نخست هیچکدام از تعهدات خود را عملی ننموده است .

اطلاعات موجود حاکی است که بیش از ۶۵ درصد خدمات ارایه شده در بیمارستانهای دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به بیمه شدگان تامین اجتماعی است و وضعیت مالی این بیمارستانها عملا در وضعیت بحران قرار گرفته و شنیده ها از منابع موثق حاکی است که پیگیری های استاندار اصفهان هم کار ساز نشده است و حتی منابع موثق اظهار کرده اند تماس های مکرر مقامات استانی با رییس سازمان تامین اجتماعی بی پاسخ مانده و یا نتیجه ای در بر نداشته است.

از سویی پیگیری های خبرنگار ما نشان از آن دارد که‌ بیمارستانهای دولتی اصفهان مطابق متن توافق مذکور ،از روز اول اسفندماه بیماران تحت پوشش تامین اجتماعی را بصورت آزاد پذیرش خواهند کرد و حتی افراد  مدعی شده اند که‌ از سوی برخی بیمارستانهای شهر اصفهان با آنها تماس گرفته شده و اظهار شده که وقت قبلی آنها به شرط پرداخت کل هزینه پابرجااست .

گفتنی است خدمات دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با ۳۷ بیمارستان بعنوان  ارایه دهنده عمده خدمات درمانی در استان مذکور، سالانه رقمی حدود یک سوم کل سهم درمان از حق بیمه بیمه شدگان تامین اجتماعی در این استان را می طلبد.

با توجه به در پیش بودن دو انتخابات بزرگ در کشور و شرایط خاص منطقه و موقعیت زمانی موضوع ،نحوه کنش سازمان تامین اجتماعی در مقابل وزارت بهداشت به اما و اگر ها و تحلیل های مختلفی دامن زده است که‌ در عموم و خصوص به گوش میرسد، اگرچه اصل موضوع هر چه که هست نهایتا این سلامت جامعه و جامعه کارگری است که‌ رنج و  مرارت این مسایل را باید متحمل شود و در بلاتکلیفی و نگرانی از آینده درمان خود گرفتار شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار