معاون برق و انرژی وزارت نیرو اعلام کرد؛

انجام اقدامات لازم برای مقابله با ریزگردهای خوزستان

شستشوی مقرهای پوشیده شده از ریزگردها و تعویض 77 هزار مقر سرامیکی به نوع سیلیکنی از جمله اقدامات وزارت نیرو برای مقابله خاموشی ها در با ریزگردهای استان خوزستان است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان فلاحتیان معاون برق و انرژی وزارت نیرو در برنامه گفتگوی 18:30 شبکه خبر اظهار داشت: شبکه های برقی استان خوزستان وصل شده است، برای شستشوی مقرها از فردا ساعت 8 صبح عملیاتی را با 100 گروه ویژه آغاز می کنیم، به این ترتیب که در مدت 15 روز با شرکت 400 تا 500 نیروی متخصص از 40 شرکت توزیع برق عملیات تکمیلی برای بازسازی و ترمیم این پست ها آغاز می شود.

وی ادامه داد: این عملیات در دو شیفت کاری از 1 تا 6 بامداد به صورت هرروز و شیفت بعدی از 8 صبح تا 17 عصر صورت می گیرد.
 
فلاحتیان افزود:در طول سالهای گذشته با پدیده ریزگردها مواجه بوده ایم اما امسال چگالی این ریزگردها افزایش پیدا کرده و مواد شیمیایی خاصی از جمله نمک در این ریزگرده مشاهد شده که با کمی رطوبت اتصالی ایجاد می کردند.

این مقام مسئول گفت:پست ها در فضای باز اجرا می شوند که با توجه به میدان مغناطیسی که باید داشته باشد امکان مسقف کردنشان وجود ندارد.
 
وی افزود:سه راه حل برای مقابله با حاشیه های این ریزگردها داریم، نخست حرکتی ضربتی است که از فردا آغاز می شود، 77 هزار مقر در اهواز و خوزستان باید از نوع سرامیک به سیلیکن تبدیل وضعیت دهند که یه تدریج صورت می گیرد و در نهایت باید حدود 300 هزار فیوض را عوض کنیم، که اولین بسته آن سفارش داده شد و از شنبه وصل می شود که در نهایت به صورت تدریجی این تغییرات اعمال می شود.
 
همایون یوسفی نماینده اهواز در مجلس دیگر مهمان حضوری برنامه گفت: در استان خوزستان شاهد سه نوبت قطع برق فراگیر بودیم که به ترتیب 9 و 10 بهمن، 23 و 24 بهمن و دیگری دیروز بود که شاهد قطعی برق در استان بودیم که البته ریشه آن بر می گردد به غلظت گرد و غبار در استان که با افزایش رطوبت و بارندگی قطع برق واقع شده بود.
 
وی اظهار داشت: اینبار غلظت گرد و غبار بیشتر بود اگرچه این امر پدیده جدیدی نیست ولی باید در مناطق مختلف این مقرها دو تا سه نوبت شستشو داده می شد، شاید اگر پیش بینی ها دقیق تر می بود این خاموشی ها اتفاق نمی افتاد.
 
این نماینده مجلس افزود: البته این مقرها می بایستی بسته تر می بودند که سرباز بودنشان یکی از عوامل اصلی این خاموشی ها بوده است.
 
 انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار