در نشست خبری امروز کاخ‌سفید روی داد؛

لفاظی جدید ترامپ علیه جمهوری اسلامی ایران/تمسخر خبرنگار بی‌بی‌سی از سوی رئیس‌جمهور آمریکا

رئیس‌جمهور جدید آمریکا امروز، در تازه‌ترین اظهارات ایران‌ستیزانه خود، گفت: مادامی‌که مسئله ایران حل نشود، به اعمال فشار بر این کشور ادامه خواهیم داد.

لفاظی جدید ترامپ علیه جمهوری اسلامی ایرانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین،‌ «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا، در نشست خبری امروز (پنج‌شنبه) کاخ سفید، با تکرار اظهارات ضدایرانی خود، گفت: ایران بزرگترین دولت حامی تروریسم است و  مادامی‌که مسئله ایران حل نشود، به اعمال فشار بر این کشور ادامه خواهیم داد. 

وی در بخش دیگری از اظهاراتش درخصوص ایران، گفت: قرار نیست بگویم درباره ایران چه می کنیم؛ زیرا آنها نباید بدانند و شما نیز در نهایت از سوال کردن خسته می شوید. البته من کارهایی خواهم کرد ولی قرار نیست به شما بگویم. 

ترامپ در ادامه افزود: وارث هرج و مرجی در داخل و خارج آمریکا هستم.

وی در این نشست خبری بار دیگر با حمله به رسانه‌های آمریکا، آنها را به دروغ‌پراکنی متهم کرد و این نشست هم صحنه درگیری ترامپ با اصحاب رسانه بود. 

در بخش سوال و جواب با خبرنگاران، خبرنگار سی‌ان‌ان تلاش می کرد سوال خود را بپرسد و از وی به خاطر به کار بردن اصطلاح «اخبار جعلی» توضیح بخواهد؛ ترامپ بعد از آنکه چند بار از وی خواست بنشیند در میانه سوال وی گفت: «من اصطلاح اخبار جعلی را عوض می کنم و آن را اخبار خیلی جعلی می گذارم.»

به کار گیری این اصطلاح ترامپ با خنده حضار و خبرنگار سی‌ان‌ان روبرو شد و این خبرنگار گفت: «این اخبار واقعی هستند آقای رئیس جمهور؛ واقعی هستند.» ترامپ نیز در واکنش، گفت: مردم دیگر به شماها اعتماد ندارند. اینکه می خواهید کاری در این خصوص انجام بدهید یا نه من نمی دانم، ولی آنها دیگر به شما اعتماد ندارند. اگر شما رو راست باشید، من بزرگترین حامی شما می شوم.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین با تمسخر خبرنگار شبکه تلویزیونی «بی‌بی‌سی»، صداقت این شبکه را با شبکه تلویزیونی «سی‌ان‌ان» مقایسه کرد. وی در واکنش به اظهارات خبرنگار بی‌بی‌سی که این شبکه را منصف و بی‌طرف خواند، گفت: بله درست مثل سی‌ان‌ان. 

معاون، رئیس دفتر و داماد ترامپ نیز به پاسخ‌های کنایه‌آمیز وی به پرسش‌های خبرنگاران در این نشست خبری، لبخند می‌زدند.  

دونالد ترامپ در ادامه، گفت: دولت من ماموریتش را به صورت متوازن و دقیق انجام می‌دهد. وی افزود: دوست ندارم از نیروهای مسلح استفاده کنم؛ اما برای تقویت توانمندی نظامی آمریکا، این نیروها را بازسازی می‌کنم.


رئیس جمهور آمریکا گفت: داعش همانند غده سرطانی گسترش یافته است و تا زمانی که این مشکل را به صورت درست حل نکنم، از پای نخواهم نشست.

دونالد ترامپ گفت هفته آینده دستور اجرایی جدیدی را به منظور محافظت از این کشور صادر خواهد کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین، گفت: اقدامات «مایکل فلین»، مشاور امنیت ملی سابق این کشور، اشتباه نبود. وی افزود از روشی که مایکل فلین مشاور امنیت ملی سابق آمریکا اطلاعات در اختیار «مایک پنس»، معاون رئیس‌جمهور این کشور، قرار داد راضی نیست. ترامپ در این خصوص، گفت: «خود من از مایکل فلین مشاور سابق امنیت ملی آمریکا خواستم استعفا کند؛ زیرا از نحوه اطلاع رسانی وی به "مایک پنس"، معاون رئیس‌جمهور، راضی نبودم.»

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه گفت: مایکل فلین در برقراری تماس با سفیر روسیه، تنها وظیفه خود را انجام داده بود. اینکه مایکل فلین گفت نمی تواند جزئیات تماس خود را با روسیه به خاطر آورد، پذیرفتنی نیست. ترامپ افزود وی به مایکل فلین دستور داده بود با روسیه در مورد تحریم‌ها علیه مسکو گفتگو کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
.
۱۴:۵۵ ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
حالا که پر از بتن سیمانی کردن میخوان ببرن بالاتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۵ ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
امریکا اگه کوچک ترین دستی در برجام ببره ایران باید غنی سازی اورانیومشو به بالاتر از قبل از توافق ببره
Iran (Islamic Republic of)
من انقلابیم#
۰۳:۴۹ ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
اخه یکی نیس بگه جناب رئیس جمهور نابغه،اگه ما حامی تروریسم بودیم که میشدیم رفیق گلستانه و گرمابه شما و اسرائیل.آخه مگه از شما تروریسم تر تو دنیا وجود داره؟!
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۲:۲۵ ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
سلام.واقعا تو کشوور ما رسانه ها به حرفهای یک دیوونه خیلی بها میدن.الان چندوقته اولین خبر شما رسانه ها اینه ترامپ این گفت اون گفت.دشمن که معلومه دشمنه باید از مراقب کسانی بود که از پشت خنجر میزنن
آخرین اخبار