در حاشیه چهارمین همایش ملی پیشگیری از سکته‌های قلبی و مغزی مطرح شد؛

پیشرفت درمان بیماری‌های قلبی در کشور در ۲ دهه اخیر

یک متخصص قلب و عروق در حاشیه چهارمین همایش ملی پیشگیری از سکته‌های قلبی و مغزی گفت: خوشبختانه امکانات درمانی در حوزه قلب و عروق در طول ۲ دهه اخیر با پیشرفت بسیار خوبی همراه بوده و تمام بیماران در داخل کشور درمان می‌شوند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مسعود قاسمی رئیس انجمن آرترواسکلروزیس ایران در حاشیه چهارمین همایش ملی پیشگیری از سکته‌های قلبی و مغزی در جمع خبرنگاران در خصوص اهداف این همایش گفت: چهارمین همایش پیشگیری از سکته‌های قلبی و مغزی با همت متخصصان قلب و عروق و متخصصان برجسته مغز و اعصاب کشور در حال برگزاری است.

وی بیان کرد: در این همایش در خصوص بیماری‌های قلبی خصوصاً بیماری‌های مرتبط با تنگی‌ رگ‌های عروقی پنل‌های آموزشی ارائه خواهد شد و بحث‌ و گفت‌وگوهایی در این زمینه انجام می‌شود. موضوع کلی مباحث ارائه شده تأکید بر اهمیت به موقع درمان بیماری‌های تنگی عروق و قلب است و همچنین تأثیر زود هنگام تشخیص و درمان این بیماری‌ها مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد.

این متخصص قلب و عروق عنوان کرد: بیش از 15 سال است که روش‌های درمانی و باز کردن عروق قلب با استفاده از تکنولوژ‌های مدرن و همچنین استفاده از بالن در سطح جهان در حال انجام است که این موضوع از سال 2001 در کشور ما نیز انجام می‌شود.

قاسمی گفت: امروز همچنین یک گفت‌وگوی جامع و ویژه در خصوص بیمارانی که از بیماری‌های مشترک قلبی و مغزی رنج می‌برند برگزار  خواهد شد.

وی در خصوص بیماری تنگی رگ گردن تصریح کرد: تنگی رگ گردن یکی از مواردی است که از طرف مراکز پیشرفته دنیا مانند انیستیتوپاستور به این همایش معرفی شده و قرار است نحوه تشخیص و درمان این بیماری نیز مورد بحث قرار گیرد و از آنجا که درمان این بیماری سابقه قابل توجهی در کشور ما دارد بحث‌هایی خوبی در این زمینه صورت خواهد گرفت.

این متخصص قلب و عروق در خصوص امکانات درمانی کشور ما در زمینه درمان بیماری‌های قلبی و عروقی اظهار داشت:‌ خوشبختانه امکانات درمانی کشور در زمینه درمان بیماری‌های قلبی و عروقی در طول دو دهه اخیر با پیشرفت بسیار خوبی روبه‌رو بوده و کلیه بیماران که از لحاظ قلبی و عروقی دچار مشکل هستند با استفاده از تکنولوژی‌های جدید در داخل کشور مورد درمان قرار می‌گیرند.

وی افزود: از دیگر مباحثی که در این همایش مورد بحث و گفت‌وگو قرار خواهد گرفت می‌توان به تکنولوژی‌های جدید و همچنین داروهای جدید که در سطح جهان در حال گسترش و ارائه است اشاره کرد.

رئیس انجمن آرترواسکلروزیس ایران گفت: خوشبختانه داروهای نوین این امکان را برای ما فراهم کرده که روند بیماری‌های قلبی و عروقی با سرعت بیشتر و با کیفیت بهتر انجام شود.

گفتنی است، چهارمین همایش ملی پیشگیری از سکته‌های قلبی و مغزی در محل هتل پارسیان آزادی در حال برگزاری است. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار