استاندار سیستان و بلوچستان:

جامعه امروز بیش از گذشته نیاز به توسعه ارتباط با قلم دارد

استاندار سیستان و بلوچستان عصر امروز از هیجدهمین نمایشگاه کتاب زاهدان در محل نمایشگاههای دائمی این شهر بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از زاهدان ،علی اوسط هاشمی استاندار سیستان وبلوچستان با بیان اینکه اهتمام ما بر این بوده که برپایی نمایشگاه کتاب در استان تعطیل پذیر نباشد ، گفت: جامعه امروز بیش از گذشته نیاز به توسعه ارتباط با قلم و دستاوردهای حاصل از اندیشه بلند بزرگانی دارند که در این عرصه وقت خود را برای تالیف و نشر اندیشه های بلندشان وقف کرده اند.

وی برپایی نمایشگاه کتاب را نشانه نگاه ارزشمند به نقش تالیف ، نویسندگی و نشر عنوان کرد.

هاشمی افزود: نقش قلم و کتاب چون نقش آفتاب و باران بر بوستان و مزرعه فکر انسان شباهت دارد که وقتی با هم آمیخته می شوند بهترین محصول را می رویاند.

استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: همانطور که نگران کاهش نزولات آسمانی و خشکسالی هستیم باید نگرانی خشکسالی مزرعه فکر خودمان نیز باشیم و نگذاریم ذهن از پویایی و تابش اندیشه بزرگ خود فاصله بگیرد . 

به گفته وی هر میزان آمیختگی با اهل قلم و کتاب بیشتر حاصل باشد رفتار و نگاهها متحول خواهد شد که این بهترین سرمایه برای ماست که می تواند زیبایی ها را در جامعه نشر بدهد. 

هاشمی افزود: در گفت و گویی که با تعدادی از ناشران و صاحبان غرفه های مستقر در نمایشگاه داشتم، اکثرا سیستان و بلوچستان را جزو استانهای برتر در استقبال از نمایشگاه و خرید کتاب ارزیابی می کردند.

هاشمی اظهار داشت: اینگونه اشتیاق و اقبال مردم از نمایشگاه کتاب ، آثار قلم و تالیفات ، مسئولیت مسئولان را برای برپایی نمایشگاه مضاعف می کند و باید حمایت و پشتیبانی بیشتری صورت بگیرد. 

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار