معاون وزیر نیرو؛

آغاز طرح ضربتی پاکسازی آثار ریزگردها بر شبکه های برق اهواز

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی از آغاز طرح ضربتی پاکسازی آثار ریزگردها بر شبکه های برق اهواز با هدف جلوگیری از قطعی برق از امروز (جمعه) خبر داد.

آغاز طرح ضربتی پاکسازی آثار ریزگردها بر شبکه های برق اهوازبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از اهواز، هوشنگ فلاحتیان، معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با بیان اینکه این طرح جهادی با بهره گیری و بسیج نیروها و امکانات و تجهیزات 40شرکت توزیع برق از سراسر کشور شروع شده است افزود: این طرح به مدت 15تا 18روز به صورت شبانه روزی ادامه می یابد.
 
وی با تصریح بر این موضوع که برای سرعت عمل پاکسازی آثار ریزگردها از شبکه های برق شخصا نظارت خواهد کرد بیان داشت: به همه سازندگان داخلی تجهیزات و مقره ها برق دستور داده شده همه امکانات درخواستی را از انبارها خارج کرده و در کوتاه ترین زمان ممکن به اهواز گسیل دارند.
 
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در ادامه اذعان کرد: در این طرح ضربتی 120هزار مقره سیلکونی در شبکه برق اهواز که عموما از جنس سرامیک هستند تعویض می شوند و از تجهیزات و مقره های پلاستیکی مقاوم که در برابر ریزگردها بهتر عمل می کنند استفاده می شود.
 
فلاحتیان با اشاره به اینکه در اهواز 14هزار پست زمینی و هوایی وجود دارد که باید این پست ها شست و شو شوند اظهار داشت: بیش ترین سختی کار در عملیات شست و شوی پست های هوایی که بیشزتر در معرض گرد و غبار قرار گرفته اند می باشد.
 
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با بیان اینکه 11هزار پایه برق در اهواز و 14هزار ایستگاه ترانس برق در اهواز تحت تاثیر هجوم ریزگردهای اخیر قرار گرفته و به شدت آلوده شده اند افزود: حدود 8900 کیلومتر شبکه فوق توزیع و انتقال و چندین برابر شبکه توزیع و 30هزار کیلومتر شبکه برق در استان خوزستان وجود دارد که آلوده به ریزگرد بوده و مقره های آن به شست و شو نیاز دارد از این رو حجم کار بسیار بالا است.
 
فلاحتیان با بیان اینکه در روزهای اخیر 26پست و ایستگاه های برق230 ،400 و 132ولت برق در اهواز کاملا' شست و شو شده است افزود: خطوط انتقال برق اهواز به خرمشهر ، اهواز به ماهشهر، ماهشهر به آبادان را در برنامه عملیات شست و شو قرار داده و تلاش می شود تا پیش از عید امسال شبکه برق استان از حالت آسیب پذیر ناشی از ریزگردها شست و شو و ایمن سازی شود.
 
وی گفت: برای خرید دستگاه های مقره شور از داخل و خارج کشور 250میلیارد ریال اختصاص یافته است.
 
به گزارش ایرنا هجوم ریزگردها در هشتم بهمن ماه و افزایش رطوبت در 26بهمن ماه امسال و متعاقب آب نمناک شدن تجهیزات ، تاسیسات و مقره های برق در اهواز و 10شهر استان خوزستان سبب قطعی طولانی مدت برق و تبع آن قطع آب ، تلفن ، اینترنت و تعطیلی فعالیت های عمومی و اقتصادی استان در چند روز شد.
 
قطعی طولانی مدت برق در مشکلات زیادی برای مردم خوزستان به خصوص اهوازی ها به بار آورد و در پی آن گروهی از مردم با برپایی چند تجمع مقابل استانداری خوزستان نارضایتی خود را از این وضعیت موجود ابراز کردند.
 
در پی قطعی طولانی مدت برق و آب در استان خوزستان ، رئیس جمهوری ، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی را مامور مقابله با ریزگردهای با منشاء داخلی کرد.
 
حجتی در چند روز حضور در استان ، از کانون های داخلی ریزگردها در مناطق شرق و جنوب شرق اهواز ، هندیجان و ماهشهر بازدید و از روز پنجشنبه در نخستین گام دستور عملیات فوری تثبیت 40هزار هکتار از اراضی بیابانی استان که حالت بحرانی دارند را صادر کرد.
 
انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.