در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد:

لرزه وام‌های 10 میلیون تومانی به بازار راکد شب عید/صندوق کارآفرینی امید به وعده‌های خود عمل نکرده است

رییس مرکز ملی فرش ایران گفت:امیدواریم با نصب هرچه سریعتر دستگاههای کارت خوان در فروشگاه ها ،شاهد رونق بیشتر در بازار فرش دستباف باشیم.

حمید کارگر رییس مرکز ملی فرش ایران  در گفتگو باخبرنگار صنعت،تجارت وکشاورزی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران  جوان گفت:در بهمن ماه سال94،تفاهم نامه ای بین صندوق کارآفرینی امید و مرکز ملی فرش ایران برای پرداخت تسهیلات ارزان قیمت ویژه خریدوفروش فرش دستباف با هدف ایجاد رونق در این بازار تا سقف 10 میلیون تومان باسود بازپرداخت 4 درصد امضا شد.

وی در ادامه افزود: اجرای این طرح نیازمند فراهم شدن مقدماتی بود از جمله اینکه فروشگاههایی که تمایل به اجرای این طرح داشتند باید در صندوق  کارآفرینی امید حساب باز کرده و دستگاه کارتخوان  آن را دریافت می کردند،از طرفی شهروندانی که تمایل به دریافت وام ده میلیونی داشتند می بایستی در این صندوق افتتاح حساب می کردند.

کارگر همچنین تصریح کرد:انجام این مقدمات زمان بر بود و برای اولین بار این طرح به صورت آزمایشی در آذرماه 95 در نمایشگاه فرش کردستان تجربه شد ولی هنوز فراگیر نشده و دلیل اصلی عدم فراگیری در کشور همراهی نکردن صندوق کارآفرینی امید است.

رییس مرکز ملی فرش ایران اذعان داشت: بسیاری از فروشگاههای فروش فرش در کشور در این صندوق اقدام به افتتاح حساب کردند و از سمت مرکز ملی فرش ایران معرفی شدند،اما هنوز دستگاه کارتخوان را دریافت نکرده اند.

کارگر در تحلیل دلایل اصلی عدم اجرایی شدن اعطای وام ده میلیون تومانی به خریداران فرش دستباف،بیان کرد:مشکلات زیرساختی وکندی صندوق کارآفرینی امید در تامین دستگاه ها و نصب آنها در فروشگاههای عضو طرح از دلایل اصلی به تعویق افتادن طرح رونق تجارت فرش دستباف در کشور شده است.

وی همچنین در پایان تاکید کرد:امیدواریم با نصب هرچه سریعتر این دستگاهها،شاهد رونق بیشتر در بازار فرش دستباف باشیم.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
حسن
۰۷:۳۳ ۰۸ اسفند ۱۳۹۵
همون وام 10 تومنی کالای ایرانیشم به من ندادن با اینکه دوتا ضامنم داشتم به دوستامم ندادند.
آخرین اخبار