بدهی ۷۰۰ میلیارد تومانی آموزش و پرورش به بیمه‌ها/ آغاز ثبت‌نام اینترنتی اسکان نوروزی فرهنگیان از ۵ اسفند

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: برای همه دانش‌‌آموزان کارت بیمه دانش‌آموزی صادر شده که 24 ساعته و یک‌ساله است یعنی 12 ماه دانش‌آموز را پوشش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عباسعلی باقری مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران در خصوص گلایه فرهنگیان نسبت بیمه تکمیلی، اظهار داشت: کارمندان در بخش‌های دولتی تقریباً حقوقشان با آموزش و پرورش یکی است اما چیزی که آنجا تفاوت دارد، مزایا و رفاهیات است که تبعیض را ایجاد می‌کند.
 
وی ادامه داد: ما حداقل خواسته‌مان این است که به اندازه کمترین دستگاهی که این رقم‌ها را دارد، مثلاً در ماه 100 هزار تومان که در سال یک میلیون و 200 هزار تومان می‌شود به ازای هر معلم در ردیف‌های بودجه پیش‌بینی کنند؛ در حال حاضر خرج‌های اصلی کسری دارد و رفاهیات جایگاهی ندارند.
 
باقری با بیان اینکه دولت می‌گوید که بیمه تکمیلی جزو وظایف دستگاه‌ها نیست، گفت: برای بیمه تکمیلی، آموزش و پرورش با بیمه ای قرارداد می‌بندد، سهم معلم را کسر می‌کند ولی سهم خود را ندارد و یکدفعه 440 میلیارد تومان می‌شود و در نتیجه بیمه تکمیلی قرارداد خود را فسخ می‌کند.
 
وی با بیان اینکه به دنبال آن هستیم که این منابع مالی تأمین شود، افزود: برای رفاه فرهنگیان اگر مبلغ یک میلیون و 200 هزار تومان به ازای هر معلم پیش‌بینی شود می‌توانیم اقدامات خوبی را برای آنها انجام دهیم، که هم اکنون اعتبار مناسبی در این خصوص پیش‌بینی نشده است.  
 
مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در حال حاضر 700 میلیارد تومان به بیمه‌‌ها بدهکار هستیم، گفت: 440 میلیارد تومان، 120 میلیارد تومان و 140 میلیارد تومان به طور جداگانه برای بیمه تکمیلی به بیمه‌ها بدهکاریم.
 
وی در خصوص بیمه دانش‌آموزی نیز اظهار داشت: برای تمام دانش‌اموزان کارت بیمه دانش‌آموزی صادر شده است و بیمه دانش‌آموزی به صورت 24 ساعته و یک‌ساله است یعنی 12 ماه دانش‌آموز را پوشش می‌دهد.  
 
وی با بیان اینکه دانش‌آموزان در ایام عید و تابستان مشمول بیمه دانش‌آموزی هستند، گفت: در حقیقت، اگر دانش‌آموزی تحت پوشش بیمه والدین باشد و برای او خدای ناکرده اتفاق رخ دهد، می‌تواند هم از بیمه دانش‌آموزی و هم از بیمه والدینش استفاده کند.
 
باقری در خصوص اسکان فرهنگیان گفت: وظیفه ذاتی آموزش و پرورش، تعلیم و تربیت است و چرا در اسکان وارد می شویم؟ چون سیستم گردشگری کشور پاسخگوی حجم مسافر نوروزی نیست. در بعضی شهرها فقط آموزش و پرورش هست یعنی حتی یک مسافرخانه وجود ندارد.
 
وی ادامه داد: اگر در بعضی شهرها مثل مشهد، فارس، اصفهان و هرمزگان نباشیم، فاجعه به وجود می آید؛ مشاهده می‌شود مردم حتی در حیاط و اطرف مدرسه چادر می‌زنند که بتوانند از امکانات مدرسه استفاده کنند.  
 
مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: ما قصد ورود نداشتیم ولی وقتی همکاران ما استفاده می‌کنند هر چند ناقابل و محدود است، در اختیارشان قرار می‌دهیم و برای مردم هم این امکانات محدود را در اختیارشان قرار می‌دهیم؛ می‌دانیم مدرسه جای اسکان نیست اما سعی می‌کنیم در سفر همکاران حداقل امکانات فراهم باشد و آنها نیز می‌گویند مدارس امنیت دارد.
 
وی با بیان اینکه ثبت‌نام اینترنتی اسکان نوروزی فرهنگیان از 5 اسفندماه آغاز می‌شود و 20 روز ادامه دارد، گفت: حداقل 20 درصد از فضاهای اسکان باید به ثبت‌نام اینترنتی اختصاص یابد.  
باقری با بیان اینکه اسکان نوروزی فرهنگیان از اولین روز تعطیلات آغاز می‌شود، افزود: امسال چهار برابر سال گذشته یعنی 29 میلیارد تومان برای تأمین تجهیزات اسکان نوروزی فرهنگیان پیش‌بینی کرده‌ایم و در کنار آن، به اندازه یک سوم این اعتبار را نیز قرار است استان‌ها تأمین کنند.  
 
وی در خصوص هزینه اسکان نوروزی فرهنگیان گفت: هزینه های اسکان فرهنگیان 3 سال بود که اضافه نشده بود امسال هزینه‌ها بین 10 تا 12 درصد افزایش یافته است، ضمن اینکه تلاش داریم سطح سوم خدمات یعنی گروه «ج» را حذف کنیم و خدمات در گروه «الف» 80 درصد و گروه «ب» 20 درصد فرهنگیان را شامل شود که در گذشته خدمات در گروه «الف» 30 درصد و در گروه «ب» 50 درصد و در گروه «ج» 20 درصد فرهنگیان را شامل می‌شد.  
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار