نامورمطلق در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

سرمایه‌گذاری در گردشگری باید بومی شود/ برپایی کلاس‌های آموزشی برندسازی در سراسر کشور

هم‌اکنون میزان گردشگران ما با میزان گردشگران ترکیه قابل مقایسه نیست و باید شکل سرمایه‌گذاری را در این حوزه‌ بومی کنیم.

سرمایه‌گذاری در گردشگری باید بومی شود/ برپایی کلاس‌های آموزشی برندسازی در سراسر کشوربهمن نامور مطلق معاون صنایع دستی و هنر سنتی سازمان میراث فرهنگی، در تشریح وضعیت فعلی صنایع دستی کشورمان در سطح جهان به خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: وضعیت صنایع دستی در کشور ما خاص است؛ ما کشوری هستیم که می‌خواهیم از هویت خودمان صیانت کنیم و طبیعتاً برای صیانت از این هویت، باید زیر بار بعضی از مسائل کشورهای استکباری نرویم. به این جهت شرایط فروش ما در کشورهای اروپایی و آمریکایی خاص است.

وی ادامه داد: فروش صنایع ما در کشورهای عربی به خاطر مسائل پیش آمده، متفاوت است و به راحتی نمی‌توان در آنجا حضور پیدا کرد و باید از شیوه‌های خاصی برای تجارت و برندسازی استفاده کنیم چراکه شیوه‌های جهانی نمی‌توانند برای ما خیلی مؤثر باشند و ما نمی‌توانیم از آنها الگو برداریم؛ چون آنها به خاطر شرایط خاص، الگوهایشان قابل تعمیم به همدیگر است اما برای ما اینگونه نیست. به طور مثال ما در حال حاضر باید به جای سرمایه گذاری برای ورود گردشگر، بیشتر باید روی صادرات سرمایه‌گذاری کنیم. 

وی افزود: هم‌اکنون میزان گردشگران ما با میزان گردشگران ترکیه، تایلند، مراکش و هند قابل مقایسه نیست؛ ان‌شاءالله روزی بشود، اما فعلا این میزان بسیار کم است و باید شکل سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی‌مان را در این حوزه‌ها بومی کنیم.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در بخش دیگری از سخنانش در خصوص اقدامات این معاونت در راستای ورود ایران به بازارهای جهانی اظهار داشت: ملاک ارزیابی ما خود هنرمندان و تاجران هستند. ما در سال جاری چندین کارگاه برندسازی و تجاری‌سازی صنایع دستی را در ایران برگزار کردیم. خوشبختانه هنرمندان ما استقبال خیلی خوبی کردند و به واسطه این کلاس‌ها توانستند با سلیقه‌های کشورهای دیگر، مخاطبان و خریداران کشورهای دیگر آشنا شوند. این امر به آنها کمک کرد چگونه در بازار نفوذ کنند. بنابراین ارزیابی‌ها اینطوری بوده که این کلاس‌ها می‌توانند بسیار مؤثر باشند.

نامور مطلق ادامه داد: ما برای سال آینده در نظر داریم، کلاس‌ها را متنوع‌تر و منظم‌تر کنیم. سعی داریم این کلاس‌ها را از سطح تهران کمی به استان‌ها گسترش بدهیم تا استان‌ها هم بتوانند از این فرصت استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: با افتتاح دفتر منطقه‌ای صنایع دستی در ایران، امکان فعالیت‌های بیشتری برایمان فراهم شده است. امکان مدیریت این حوزه‌ها برایمان مهیاتر است و می‌توانیم در عرصه تجاری‌سازی، برندسازی و تولید مدیریت بهتری را داشته باشیم؛ یعنی جایگاه جهانی پیدا کردیم.


انتهای پیام/


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار