برگزاری نشست تخصصی «کلانشهرهای ایران، پلاسکوهای آینده»

به همت اداره فعالیت‌های دینی، ادبی و هنری معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی هفتمین نشست تخصصی از رشته نشست‌های ابعاد ژئوپلتیک مخاطرات محیطی با موضوع کلانشهرهای ایران، پلاسکوهای آینده برگزار می‌شود.

 به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان البرز، جمشید ندافی، مدیر اداره فعالیت‌های دینی، ادبی و هنری جهاد دانشگاهی در خصوص این برنامه گفت: رشته نشست‌های ابعاد ژئوپلتیک مخاطرات محیطی در ایران به تاثیرات زندگی شهری بر محیط زیست و اثرات تهدیدی آن بر زندگی آدمیان و بازخورد آن به تهدید سلامت انسان می‌پردازد.
 
وی افزود: پرداختن به حادثه پلاسکو برای متوجه کردن مدیران جامعه به حوادثی از نوع آن که ممکن است در هر جای ایران در کلانشهرها رخ دهد ضروری است و اگر امروز برای آن برنامه‌ریزیِ مدیریتی نداشته باشیم فردا به جای مدیریت بحران در آتش بحران‌ها خواهیم سوخت؛ سوختنی که دیگران را نیز که از آتش دور بوده‌اند و نسوخته‌اند، دچار بحران ناامیدی خواهد کرد.
 
ندافی تصریح کرد: در بحران‌ها مدیرانی موفق هستند که قبلا برای آن بحران، برنامه مدیریتی ذهنی قبل از بحران با احتساب نقشه‌ی ذهنی، راه برون رفت آن را داشته باشند.
 
وی بیان داشت: هفتمین نشست از رشته نشست‌های ابعاد ژئوپلتیک مخاطرات محیطی با موضوع «کلانشهرهای ایران، پلاسکوهای آینده» شنبه‌، سی‌ام بهمن‌ماه از ساعت 12:30 الی 14 در سالن جلسات فرهنگ دانشگاه خوارزمی برگزار می‌شود.
 
ندافی گفت: مراد کاویانی‌راد عضو هیات علمی دانشکده جغرافیای دانشگاه خوارزمی راهبری این رشته نشست‌ها را بر عهده دارد.
 
این مسئول افزود: مخاطرات نوپدید در شهر تهران، باران‌های هیدروپلتیک ایران، بحران ریزگردهای ایران و رویکردهای منطقه‌ای، پیامدهای اجتماعی، سیاسی انتقال میانحوضه‌ای آب در ایران، آلودگی هوای کلانشهرها از جمله تهران پدیده جغرافیایی سیاسی و پیامدهای دگرگونی الگوی بارش بر مناسبات هیدروپلیتیک حوزه مرکزی ایران از جمله مباحث مطرح شده در این رشته ‌نشست‌ها بوده است.  
 
ندافی در پایان بیان داشت: علاقمندان برای ثبت‌نام و حضور در این نشست می‌توانند با شماره تماس 02634505151 تماس حاصل نمایند.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار