بیست و هفتمین نمایشگاه ملی صنایع دستی از نگاه هنرمندان

حضور در نمایشگاه‌های صنایع دستی به واسطه پرداخت اجاره غرفه برای توزیع کنندگان صنایع دستی صرفه اقتصادی ندارد.

به گزارش خبرنگار  حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بیست و هفتمین نمایشگاه ملی صنایع دستی در حالی برگزار شد که برخی از هنرمندان مشارکت کننده در این نمایشگاه معتقدند پرداخت اجاره غرفه‌های نمایشگاهی برای توزیع‌کنندگان مستقیم صنایع دستی صرف نمی‌کند، زیرا این افراد نمی‌توانند قیمت محصولاتشان را افزایش بدهند .

وی افزود: البته افرادی که محصولات صنایع دستی را به صورت غیرمستقیم توزیع می‌کنند می‌توانند قیمت این محصولات را افزایش بدهند.

معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از یک سال پیش تا به امروز بابت مشارکت هنرمندان در نمایشگاه‌هایی که برای حوزه صنایع دستی برگزار می‌شوند اجاره غرفه دریافت می‌کند و این امر با سیاست‌های این معاونت برای حمایت هر چه بیشتر از هنرمندان فعال در حوزه صنایع دستی تناسب چندانی نداشته و برای این هنرمندان صرفه اقتصادی ندارد البته براساس آنچه در خبرها منتشر شده به نظر می‌رسد که از وسعت 2400متر مربعی که در بیست و هفتمین نمایشگاه ملی صنایع دستی در اختیار استان‌ها قرار گرفته 174متر مربع فضای رایگان به هنرمندان استان‌های محروم اختصاص داده شده است.

بنابراین گزارش،برخی دیگر از فعالان حوزه صنایع دستی که در بیست و هفتمین نمایشگاه ملی صنایع دستی مشارکت کرده‌اند اعتقاد دارند که فعالیت در این حوزه به صرف هنرمندان تهرانی نیست زیرا هنرمندان استانی در زمان ساخت یک اثر دسترسی آسانی به مواد اولیه کارشان دارند اما هنرمندان تهرانی در زمان خلق یک اثر هنری باید مواد اولیه کارشان را از استان‌های دیگر وارد کنند.

صنایع دستی کشورمان در حال حاضر اگرچه از تنوع خاصی برخوردار بوده و توجه مخاطبان جهانی را به خود جلب کرده است اما نتوانسته آنچنان که باید و شاید به بازارهای جهانی نفوذ کند، بنابراین مشارکت هنرمندان این حوزه در نمایشگاه‌های صنایع دستی نقش بسزایی در معرفی این محصولات به بازارهای جهانی دارد و می‌تواند کمک شایانی به ورود هر چه بیشتر صنایع دستی کشورمان به عرصه‌های جهانی بکند.

یادآور می‌شود بیست و هفتمین نمایشگاه ملی صنایع دستی در تاریخ 28 بهمن سال جاری فعالیت خودش را در سالن‌های 10و11محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز کرده و تا یکم اسفندماه تداوم خواهد داشت.


انتهای پیام/
 
                                                                            




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.