افزایش اعتراضات در استرالیا در خصوص سفر نتانیاهو به این کشور

علاوه بر نامه 60 شخصیت سرشناس استرالیایی در محکومیت سفر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به کانبرا، شماری مردم استرالیا در انتقاد این سفر، تظاهراتی را برگزار می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه گاردین از احتمال آنکه نخست وزیر رژیم صهیونیستی در هنگام سفر به استرالیا با موجی از اعتراض‌های مردمی مواجه شود، خبر داد. 

بنیامین نتانیاهو اولین نخست وزیر صهیونیستی است که به استرالیا سفر می‌کند، اما سفر وی هدف انتقاد شدید برخی افراد سرشناس استرالیایی قرار گرفته است.  

قرار است بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، پس از دیدار هفته گذشته خود با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، به استرالیا سفر کند. 

بیش از 60 شخصیت سرشناس استرالیایی شامل سیاستمداران سابق حزب کارگر، کارشناسان  ارشد حقوقی و مقامات مذهبی با امضای بیانیه‌ای، مخالفت خود را با سفر نتانیاهو به کشورشان اعلام کرده اند. علت مخالفت آنها با سفر نخست وزیر رژیم صهیونیستی به استرالیا، سیاست‌های کابینه وی در قبال فلسطینیان است.  

در نامه آنها آمده است: اکنون زمان آن فرا رسیده است که رنج مردم فلسطین پایان یابد و استرالیا نقش متوازن‌تری در حمایت از به کارگیری قوانین بین‌المللی و نه حمایت از نتانیاهو و سیاست هایش برعهده گیرد.
 
قرار است روز چهارشنبه پس از ورود نتانیاهو به استرالیا، تظاهرات اعتراض‌آمیز در ملبورن، کانبرا و سیدنی برگزار شود. 

احتمالا تلاش‌های بحث‌برانگیز اخیر رژیم صهیونیستی در زمینه توسعه شهرک‌های صهیونیست‌نشین در سرزمین‌های اشغالی کرانه باختری و شرق قدس موضوع اصلی مذاکرات مالکوم ترنبول، نخست وزیر استرالیا، و همتای صهیونیستش خواهد بود. امنیت سایبری و مسائل اقتصادی از دیگر موضوعات مورد بحث خواهند بود.  

ترنبول می گوید در موضع دولتش در زمینه حمایت از راه حل تشکیل دو کشور مستقل تغییری ایجاد نشده است.

یکی از مقامات حزب کارگر هفته گذشته به گاردین استرالیا گفت خوشبختانه سفر نتانیاهو زمانی انجام می شود که پارلمان جلسه ندارد؛ زیرا احتمالا برخی از نمایندگان پارلمان سخنرانی وی را تحریم می کردند.  

ابتدا نتانیاهو برنامه‌ریزی کرده بود اواسط سال 2014 به استرالیا سفر کند، اما این سفر به تعویق افتاد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار